Reply To: Telescoop aanschaffen?

Activity Forums Startersforum Algemene Vragen Telescoop aanschaffen? Reply To: Telescoop aanschaffen?

InFINNityDeck
Participant

Hoi Steffen,

ik herken veel in wat jij schrijft, al vind ik het processen van foto’s ook wel een leuke uitdaging (maar het mag niet de overhand krijgen). De techniek interesseert mij bovenmatig, maar dat heb je inmiddels denk ik wel gezien aan het aantal artikelen van mijn hand op de Articles-pagina.

Als je meer nuttige dingen wil doen op astro-gebied, dan kan je eens kijken naar projecten van The American Association of Variable Star Observers (AAVSO). Zelf doe ik al ruim twee jaar mee aan een project waarin dagelijks zonnevlekken geteld worden met telescopen die gelijkwaardig zijn aan die uit de zeventiende en achttiende eeuw en heb daar inmiddels ruim 400 waarnemingen voor gedaan. Daarnaast zijn er ook werkgroepen die zich bezig houden met waarnemingen aan verder weg gelegen variabele sterren. Ze houden zich ook bezig met spectroscopie, maar die tak van onze hobby is helaas nog wat duurder dan astrofotografie…

Nicolàs

https://www.dehilster.info/astronomy

In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

Scroll to Top