Reply To: Scopedome project Knight Observatory.

Activity Forums Astrotechniek Sterrenwacht Scopedome project Knight Observatory. Reply To: Scopedome project Knight Observatory.

KeesScherer
Participant

Hoe ziet je planning uit?

Nadat in september de Scopedome op zijn plaats staat zal in oktober de 10 micron GM2000 hps montering (0.6″ RMS volgnauwkeurigheid zonder guiding) binnen komen met GPS (voor de exacte tijd) en BlueAstro USB-Weatherstation (voor het berekenen van de real time atmosferische correctie van het GM2000 hemelmodel) Dan kan ik alle software gaan installeren/testen op de Shuttle DS81 PC en verder testen met de Maksutov 127 met 1500 mm brandpunt + Canon 700Da om het hemelmodel op te bouwen. Pas als alles werkt ga ik de Esprit 100 in de Scopedome gebruiken. Begin 2017 zal ik een beslissing genomen hebben over de aan te schaffen telescoop. De Takahashi CCA250 is afgevallen vanwege een horrorverhaal dat ik van een gebruiker kreeg. (3 x terug naar de fabriek, zwarte coating binnenzijde kijkerbuis die in schilfers loskomt. En dat voor een OTA van ruim 16000 euro in kale uitvoering).

Scroll to Top