Activity › Forums › Astrotechniek › Camera’s en Accessoires › ZWO ASI 1600mm – Cool › Reply To: ZWO ASI 1600mm – Cool
Lijkt me mooi speelgoed ;-) inderdaad. Ik werk met mijn Takahashi TSA102 + TOA-35 0.7x reducer op een focal ratio van 5.6. Dan zijn 1,25″ filters voldoende bij deze chipsize. Ik zou wel het liefst een filterwiel willen met 7x 1,25″ ipv 5×1,25″. Maar dan heb je geen geintegreerde OAG en dan krijg ik alles simpel weg niet in de MBD van de reducer. De TOA-35 0.7x reducer is een hele goede en prijzige reducer, maar de MBD is maar 62.5 mm, daar zit dan nog een zogenaamde CA-ring aan waarmee het 56mm wordt.
Dit was de enige oplossing die ik kon vinden samen met Jimmy om een camera plus filterwiel plus oag in die 56mm te krijgen en dat alles ook direct op elkaar past… plus dus nog een adapter van1,7mm van het wiel naar de CA-ring aan de reducer, besteld bij precise parts. Dat is echt een mooie website ;-)
Ik heb de Baader LRGB 1,25″ plus UHC-s Lbooster 1,25″ besteld. De Baader LRGB’s zijn niet slecht wat ik zo tegen kom. De dure astrodon LRGB bijvoorbeeld zijn wel goed, maar hebben een beroerd transmissie in R & G las ik hier:
http://interferometrie.blogspot.nl/2016/08/lrgb-filter-test-20160522.html
Voor smalband ga ik mogelijk wel voor de astrodons, maar ik wil eerst eens spelen met de broadband filters en zien of alles goed en mooi werkt natuurlijk ;-)