Activity › Forums › Astrotechniek › Camera’s en Accessoires › ZWO ASI 1600mm – Cool
- This topic has 25 replies, 5 voices, and was last updated 9 years, 7 months ago by
Haverkamp.
-
AuthorPosts
-
September 30, 2016 at 23:27 #9131
HaverkampParticipantYes, de Starlight express mini filter wheel met OAG, deze gekozen omdat ik een reducer MBD heb van 62.5mm en als je in die kleine ruimte een camera wilt, met filterwiel en OAG kon ik eigenlijk verder niks vinden wat dat mogelijk maakt. Dit filterwiel met OAG gebruikt een optische weglengte van 36,8mm. Dat is wel lekker compact. Samen met de camera (17,5mm weglengte) bleef er slechts 1.7mm over voor een custom adapter zodat het filterwiel aan de reducer vastgemaakt kan worden. Precise parts kan die adapter gelukkig maken ;-)
https://www.sxccd.com/the-sx-mini-wheel-oag
En hier besteld:
October 1, 2016 at 09:23 #9134
GroenewoldParticipantNice! Ik zou zelf dan de versie met 2″ filters willen. Alleen heb ik die allemaal van Baader (mounted). Zou je die filter eruit kunnen halen denk je? Misschien meer een vraag voor Jimmy. :) Je blijft spenderen in deze hobby he, mijn volgende doel is een CCD met filterwiel e.d. alleen wacht ik op nieuwere generaties CCD’s, want daar gebeurt momenteel best wat op sensor gebied geloof ik.
October 1, 2016 at 12:32 #9135
HaverkampParticipantLijkt me mooi speelgoed ;-) inderdaad. Ik werk met mijn Takahashi TSA102 + TOA-35 0.7x reducer op een focal ratio van 5.6. Dan zijn 1,25″ filters voldoende bij deze chipsize. Ik zou wel het liefst een filterwiel willen met 7x 1,25″ ipv 5×1,25″. Maar dan heb je geen geintegreerde OAG en dan krijg ik alles simpel weg niet in de MBD van de reducer. De TOA-35 0.7x reducer is een hele goede en prijzige reducer, maar de MBD is maar 62.5 mm, daar zit dan nog een zogenaamde CA-ring aan waarmee het 56mm wordt.
Dit was de enige oplossing die ik kon vinden samen met Jimmy om een camera plus filterwiel plus oag in die 56mm te krijgen en dat alles ook direct op elkaar past… plus dus nog een adapter van1,7mm van het wiel naar de CA-ring aan de reducer, besteld bij precise parts. Dat is echt een mooie website ;-)
Ik heb de Baader LRGB 1,25″ plus UHC-s Lbooster 1,25″ besteld. De Baader LRGB’s zijn niet slecht wat ik zo tegen kom. De dure astrodon LRGB bijvoorbeeld zijn wel goed, maar hebben een beroerd transmissie in R & G las ik hier:
http://interferometrie.blogspot.nl/2016/08/lrgb-filter-test-20160522.html
Voor smalband ga ik mogelijk wel voor de astrodons, maar ik wil eerst eens spelen met de broadband filters en zien of alles goed en mooi werkt natuurlijk ;-)
October 1, 2016 at 13:10 #9136
GroenewoldParticipantOh wauw, goede tip die PreciseParts!
October 1, 2016 at 15:12 #9137
MusquetierParticipantIk gebruik de 7x 36mm filterwiel van ATIK met LRGB/Ha/OIII/SII filters van Baader, bevalt redelijk goed…
October 1, 2016 at 19:44 #9144
GroenewoldParticipantDefine “redelijk”. ;)
October 1, 2016 at 22:18 #9146
MusquetierParticipantHeel soms blijft hij op Moving staan, gebeurd eens in de 15 avonden. Na een spanningreset is het meestal weer verholpen…
October 1, 2016 at 23:09 #9147
HaverkampParticipant@musquetier, ik ben erg benieuwd naar de camera (en de werking van het filterwiel en de OAG ) ;-) Met welke software stuur jij hem (en het filterwiel) aan?
October 1, 2016 at 23:12 #9148
MusquetierParticipant@musquetier, ik ben erg benieuwd naar de camera (en de werking van het filterwiel en de OAG ) Met welke software stuur jij hem (en het filterwiel) aan?
Sequence Generator Pro
October 2, 2016 at 08:47 #9151
GroenewoldParticipantEens in de 15 avonden, ach, ik doe vaker een spannings-reset omdat mijn systeem sowieso ietwat gevoelig lijkt te zijn soms. En je kan daar dus mounted filters in plaatsen?
October 2, 2016 at 11:17 #9152
HaverkampParticipantBedankt @musquetier, SGP stond al boven aan mijn lijstje om mee te gaan werken en dat zal denk ik wel zo blijven…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.