Activity › Forums › Astrosoftware › Sequence Generator Pro › Sequence Generator Pro perikel. › Reply To: Sequence Generator Pro perikel.
Ondertussen heeft Ken (SGP founder and developer) een analyse van de logfile gedaan en daaruit komt een beeld naar voren van het correct functioneren van SGP, maar een fout in de ASCOM driver van de 10 Micron GM2000 HPS II montering. En dat lijkt te kloppen met mijn nog beperkte begrip hiervan. De ASCOM driver is geschreven door de inmiddels overleden Per Frejvall en in de bijbehorende beschrijving wordt gerept over “throwing exceptions” bij problemen met het bepalen aan welke kant van de pier de montering in een gegeven situatie zal komen te staan. En dat sluit weer aan met de discussie die ik de dag ervoor had met de Scopedome ASCOM driver programmeur uit Polen. De oplossing voor het niet precies juist richten/synchroniseren van de dome opneming was om in die betreffende ASCOM driver te funktie “inverse side of pier” te activeren” (zie screenprint) waarna dat perfect werkte. Maar zoals zo vaak kan “elk voordeel se nadeel hebbe”…….Ik was helaas vergeten om de ASCOM log funktie voor die GM2000 aan te zetten dus ik moet zien dat ik de fout reproduceer.