Activity › Forums › Astrotechniek › Methoden en Technieken › Heeft de kleur van een flat invloed op de flat-calibratie? › Reply To: Heeft de kleur van een flat invloed op de flat-calibratie?
@chrisvdberge, in het geval van Unruhe en ook Vincent Groenewold zijn de calibratie paden hetzelfde geweest kan ik je verzekeren.
Dit is een screenshot van M31 van @supernov een stack gemaakt met mijn programma, onderaan zie je wat statistiek staan
Dit is de stack die Vincent zelf heeft gemaakt in Pixinsight
Dit zijn de 2 stacks genormaliseerd met elkaar voor lokatie en dispersie, zodat een noise, SNR vergelijking zinvol is. Beide screenshots is dus de data genormaliseerd met elkaar met vervolgens een identieke stretch op de data. Je ziet visueel in de stack van Pixinsight duidelijk dat er wat met blauw gebeurd in de rechter onderhoek.
Hier zie je dat het blauwe kanaal in de stack van Vincent om zeep wordt geholpen. De noise ligt in die stack 50% hoger dan in mijn stack. Bij mijn stack zie je dat de noise in R,G,B ook vergelijkbaar blijft. En Pixinsight lijkt het verband tussen de kanalen zoek.
( Mijn stack heeft een afwijkende vorm, door toepassen van echte optische vervormings correctie.)