12 Volt voeding doorgebrand

Activity Forums Astrotechniek Camera’s en Accessoires 12 Volt voeding doorgebrand

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    KeesScherer
    Participant

Na het sensor reinigen van de QHY16200 camera slot ik hem weer aan op de 12V voeding en brandde gelijk mijn hand aan de “sigaretten-plug”. Het snoer begon te smelten, snel de 220V stekker eruit. Dat had dus ook tijdens gebruik kunnen gebeuren en er zit geen zekering in de plug. De Camera werkt volgens mij nog wel…

Theunissen
    Participant

Dat is niet goed.

InFINNityDeck
    Participant

Normaal gesproken zit de zekering in het ‘mannetje’, maar dat helpt je hier niet veel. Het lijkt er op dat het ‘vrouwtje’ de sluiting veroorzaakte. Ik heb in de auto (daarin heb ik voor mijn werk 7 van dit type aansluitingen) ook al eens sluiting gehad. De inbouw-mannetjes zijn daar wel van zekeringen voorzien (gelukkig). Vanwege het risico op sluiting ben ik niet heel erg gecharmeerd van dit type connector, ik heb ze bij mij in het observatorium om die reden er allemaal afgeknipt…

Nicolàs

https://www.dehilster.info/astronomy

In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

Bakx
    Participant

Daar gaat bij mij direct de kniptang in.Ik heb (bijna) alles op Anderson Powerpole connectors.

KeesScherer
    Participant

Daar gaat bij mij direct de kniptang in.Ik heb (bijna) alles op Anderson Powerpole connectors.

Zo leer je nog eens wat, nog nooit van Anderson Powerpole connectors gehoord, dank je Arie!

Bakx
    Participant

Dan kun je deze dingen gebruiken. Je vindt ze ook bij de Chinees.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top