Aurora in haarlem

Activity Forums Astrofotografie Atmosfeer Aurora Borealis Aurora in haarlem

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    van Overzee
    Participant

Vrijdagavond kwam ik thuis van de sterrenwacht. het was al wat later, daar ik daar al wat foto’s had genomen.

Een groene gloed aan de noordelijke horizon was al duidelijk te zien.

Voor de zekerheid heb ik toen ik thuis kwam mijn Canon 600D met 10-22 mm telelens in de tuin opgesteld op een statief.

Wat ik toen ging zien valt gewoon niet te beschrijven. In 2017 ben ik in Noorwegen (Tromsoe) geweest en heb daar het noorderlicht gezien.

Maar dit was zeker 10 keer beter. Het groene noorderlicht op deze breedte graad en de gordijnen dat zal ik niet snel vergeten..

.

• This topic was modified 1 week, 2 days ago by van Overzee.
    InFINNityDeck
    Participant

Dag Hans,

weer een prachtige foto! Ook wij hebben hier onwijs genoten van het schouwspel.

Nicolàs

PS: Als je een foto wilt plaatsen, is het handiger de blauwe camera-knop te gebruiken (in plaats van de Attachment-knop), dan wordt de foto meteen zichtbaar geplaatst.

https://www.dehilster.info/astronomy

In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top