Activity › Forums › Astrofotografie › Zonnestelsel › C/2020 F3 Neowise 20 juli 2020
- This topic has 2 replies, 2 voices, and was last updated 5 years, 10 months ago by
InFINNityDeck.
-
AuthorPosts
-
July 21, 2020 at 18:19 #23654
InFINNityDeckParticipantHet is ongelofelijk, maar afgelopen nacht waren er net twee gaatjes in de bewolking: de eerste om scherp te stellen, de tweede om de subs te schieten, dus bij deze wederom een Neowise foto (als het vervelend begint te worden, dan hoor ik het wel ;-)).
Het begin van tweede gaatje was niet volledig helder, zat nog een flinke sluier in waardoor de lums mislukten, de RGB gingen wel goed en waren net op tijd klaar voordat de hemel weer dicht trok. Ik had tijdens het schieten van de RGB subs (12 x 5s per kleur) alvast een nieuwe serie lums aangemaakt om achter de blauwe subs aan te schieten, maar daar lukte zelfs de eerste niet van. Dan maar zonder luminance, evengoed weer een prima plaat naar mijn mening.
Met een beetje mazzel komt er vanavond weer één bij. :-)
Nicolàs
https://www.dehilster.info/astronomy
In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.
July 21, 2020 at 21:26 #23655
van OverzeeParticipantHelemaal niet! Gisterenavond ben ik ook nog druk bezig geweest. Met het blote oog is de komeet moeilijk te zien. Maar in de verrekijker was het een schitterend gezicht. Ik had net de Star Adventurer op gesteld, helaas kwam toen de bewolking opzetten.
Vanavond nieuwe poging, heb een donkere plek gevonden bij ons in de buurt, geen lantaarnpalen. Hopen dat het helder wordt!
Trouwens hoe heb je de komeet gestackt?
July 21, 2020 at 22:01 #23658
InFINNityDeckParticipantHoi Hans,
stacking heb ik gedaan met Deep Sky Stacker. Je kan daarin de komeet markeren e de rest gaat dan vanzelf. Doordat mijn montering uit zichzelf de komeet volgt, maak ik daar geen gebruik van, het gaat dan zonder ook prima (scheelt weer een paar klikken).
Succes vanavond!
Nicolàs
https://www.dehilster.info/astronomy
In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.