CMOS short sub test

Activity Forums Astrofotografie Deepsky CMOS short sub test

Tagged: 

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #15392
    Van den Broek
    Participant

    Test van CMOS camera, short sub exposure. QHY 163M 150x30s L en 150x30s RGB, 2.5h totaal GSO RC8, AP 0.67 reducer. Vanuit LP zone. Er moet nog veel data bij, maar kon me niet inhouden en nu ik de bewerking gedaan heb zal het er niet meer van komen denk ik … Conclusie is wel dat lage RN met een gain op 30 en offset 60 lijkt te werken, maar verder experimenteren met andere settings moet nog gedaan worden.

    #15394
    Van den Broek
    Participant

    Extreme stretch in PI, IFN of LP?

    #15395
    KeesScherer
    Participant

    Geen van beide, “gewoon” interstellair stof want je kijkt hier door/tegen het vlak van de melkweg, IFN zie je in de galactische poolgebieden.

    #15396
    Theunissen
    Participant

    Extreme stretch in PI, IFN of LP?

    Nu je al dit extra aan details eruit gestretched hebt (eigenlijk erin gestretched :-) ), gaat extra data er misschien toch van komen?

    #15397
    Van den Broek
    Participant

    Nu moet ik wel he :-)

    #15400
    Haverkamp
    Participant

    Gaaf @yves, ik weet niet of we hier bestaande structuren zien, ik durf het niet te zeggen. Gaaf als het zo is.

    IFN zit om vrijwel de hele melkweg heen, maar als je alleen kijkt in het visuele (400nm-700nm) ga je inderdaad veel moeite hebben om het vast te leggen in richtingen van het melkweg vlak door alles wat er tussen zit. Daarom zie je IFN beter bij de galactische polen. In data van Scott zie je ook IFN in de buurt van de melkweg, maar het is duidelijk veel zwakker dan in de buurt van Polaris.

    #15457
    Van den Broek
    Participant

    APOD vandaag laat ook wel hint zien van dust;

    https://apod.nasa.gov/apod/astropix.html

    #15466
    Haverkamp
    Participant

    Inderdaad ;-) coolio

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top