CO Camelopardalis, oeps!

Activity Forums Astrofotografie Deepsky CO Camelopardalis, oeps!

Tagged: ,

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    KeesScherer
    Participant

Het schema van SGP wordt altijd aangevuld met de objecten die openstaan in mijn spreadsheet en zodoende kwam regel 30 in Februari aan de beurt met object CO-Cam. Maar ik had wat weinig informatie in het spreadsheet staan en geen idee meer waar het “object” vandaan kwam. Toch maar begonnen met 120 seconden RGB subs….. Vanmorgen maar de boel gestackt en er is niets bijzonders te zien. Platesolve dan maar en Google-en. Maar verder dan Exoplaneet Metzli (toch maar aangegeven in de opname) kwam ik niet. Zonde van de tijd dus. Toch maar even gaan bladeren in de aantekening blocknotes en daar kwam de aap uit de mouw, ik had moeten hebben CE Cam, en om 1 of andere duistere reden had ik CO Cam opgenomen in het spreadsheet en er daarna de coordinaten bijgezocht. Nu maar wachten tot oktober…..dom, dom.

Theunissen
    Participant

Erg interessant. Ik begrijp echter niet wat je bedoelt met:

Maar verder dan Exoplaneet Metzli (toch maar aangegeven in de opname) kwam ik niet.

Deze staat toch niet(en zeker niet zichtbaar) geannoteerd in de stack?

Ben je methodisch delen van de hemel af aan het gaan, of neem je gericht interessante gebieden waar? Wat is het doel? Ik vind het overigens zeer inspirerend!

KeesScherer
    Participant

Metzli, althans de ster van de planeet staat in rood aangegeven onder in de opname. Ik ben bezig met minder bekende gebieden en speur atlassen e.d. af. Wanneer ik iets vindt dat de moeite waard is gaat het in de lijst, maar dat kan soms driekwart jaar duren voordat ik eraan kan beginnen.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top