Ik zie weinig opnamen op dit forum wel van de Zon, schijnbaar zijn er veel zon aanbidders, maar ik heb daarvoor weliswaar zeer goede spullen daarvoor. Echter ik kan niet zo lang in de Zon verblijven vanwege het medicijn gebruik. Dus ben ik vaak bezig in het eind van de winter en het gehele voorjaar om opnamen van de Maan te maken. Dat doe ik meestal met mijn 250 mm Newton net als op deze avond. De eerste opname laat Catharina zien bij de Mare Humorum in een formaat van 1280 bij 960, de tweede opname is van Euxodus en Aristoteles, gemaakt dus met de 250 mm Newton en een 4x Powermate waarbij de openingsverhouding op F 25,2 werd gebracht en de camera was een ZWO ASI 174 MM met een W 23 A roodfilter gemonteerd op een zwarte EQ 6, er werden 650 beeldjes gemaakt waarvan de beste 285 in Registax werden gestapeld en verdere afwerking gebeurde in PS 5.1 Op dezelfde wijze echter met F 6,3 werd een panorama opname gemaakt, die is net zo mooi en verscherpen is bijna niet nodig en als laatste een opname van de configuratie waarmee deze opnamen zijn gemaakt, heel eenvoudig achter de laptop op een tafeltje, stoel er achter, sigaartje aan en maar opnamen maken en af en toe van Barlow verwisselen. Dit was mijn eerste sessie van het jaar 2022 en dat er meer mogen volgen. Bedankt voor het kijken.