Activity › Forums › Astrotechniek › Automatisering › Downladen van video beelden.
- This topic has 6 replies, 3 voices, and was last updated 4 years, 4 months ago by
Musquetier.
-
AuthorPosts
-
January 4, 2022 at 23:33 #26349
VerheijenParticipantAls ik met Fire Capture werk om AVI’s te maken van de Maan in het formaat 1280 bij 960 en bij 160 fps zie je aan de linkerkant het opnemen en dat is zo gebeurd met 650 frames maar het downloaden kun je zien aan de rechterkant, dit loopt niet synchroon het duurt soms 10 seconden of langer voordat hij de 650 beeldjes heeft gedownload, weet iemand hoe dat komt? In het begin bij de aanschaf van de laptop deed hij dat niet. Moet de instelling veranderd worden of is een betere externe harde schijf beter? Met dank voor jullie antwoorden en suggesties.
January 5, 2022 at 10:40 #26351
Frank_TeunissenParticipant1260x*960 en 160fps betekent een hoop data. specs laptop?
January 6, 2022 at 19:31 #26358
VerheijenParticipantIk heb een Acer laptop, Aspire 3 met 8 GB werk geheugen en de harde schijf heeft een opslag capaciteit van 500 GB. Kan het zijn dat de instellingen aangepast moeten worden? Bij de aanschaf had ik maandenlang geen problemen. Zal wel gekomen zijn door die Windows updates die mankeren vaak nog wat. Ik heb ook mijn systeem beheerder om advies gevraagd. Maar misschien weet jij een pas klare oplossing.In ieder geval bedankt voor de moeite, en nog de beste wensen voor het jaar 2022 en ook voor je partner en beide zoons.
Met vriendelijke groet,
Hans.
January 10, 2022 at 23:10 #26389
Frank_TeunissenParticipantOok de beste wensen , Hans.
Heb jij usb-3 poorten in je laptop? Kabels ok? Kijk ook even in FireCapture naar je usb-snelheden. Je krijgt daar een melding van bij gebruik van die snelle camera’s. Zorg ook voor een juiste framing. Scheelt ook weer. Verder zou het kunnen zijn dat de i3 processor wat roet in het eten gooit.
Ik gebruik een i7-16Gb ram en 512ssd. Gaat als een malle, maar een i5 lijkt mij ook voldoende. suc6 en groeten
January 11, 2022 at 22:15 #26397
VerheijenParticipantIk gebruik ook een 512 SSD en 8 GB werk geheugen. Weet je wat ik zo vreemd vind? Binnen aan het lichtnet kan ik gemakkelijk 650 frames maken met 160 fps in een formaat van 1280 bij 960 en de video wordt even zo snel gedownload als met het opnemen. Dus niets aan de hand. Ik gebruik de volgende keer de voeding er bij want ik denk dat de accu het niet aan kan. Trouwens een mooie opname van de Cygnus Wall daar zul je uren mee zoet zijn geweest om dat resultaat te halen. Hier was het vanavond knudde met al die wolken. Ik heb uiteindelijk het bijltje er bij neer gelegd. Jij ook succes met het opnemen.
Groetjes, Hans.
January 12, 2022 at 15:52 #26398
Frank_TeunissenParticipantValt wel mee , Hans. Ligt eraan hoe je het bekijkt.
January 13, 2022 at 07:42 #26399
MusquetierParticipantWellicht even je energie-settings nalopen, bij gebruik van de accu ipv het lichtnet wordt bij laptops de CPU vaak veel lager geklokt en dan kan je problemen krijgen…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.