NGC7000 test met Esprit100ED-Atik16200-EFW3 met Ha

Activity Forums Astrofotografie Deepsky NGC7000 test met Esprit100ED-Atik16200-EFW3 met Ha

Tagged: 

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #21687
    Bakx
    Participant

    We zijn eindelijk weer aan de gang. Eerste shot van een overbekend onderwerp. Dat hoeft verder geen uitleg.

    Esprit100ED-Atik16200-EFW3 met Ha   15x600s -20C   unguided

    Bewerkt in PI met alleen bias. Dus nog geen darks en geen flats. Te warm overdag :-)

    Alles schijnt te werken.

    Arie

    #21688
    KeesScherer
    Participant

    Maar Arie, wat hebben we nou aan de titel van deze post? “Deze combinatie” slaat denk ik op een bericht in “activity” en wanneer we over een jaar in het forum deep sky kijken zien we “eerste opname met deze combinatie” langskomen.

    #21690
    Theunissen
    Participant

    Maar Arie, wat hebben we nou aan de titel van deze post?

    Het zal de warmte zijn, topic is inmiddels voorzien van een nieuwe titel.

    #21691
    Bakx
    Participant

    Volgens mij had ik er zelf geen titel aan gegeven. Maar iets is er niet goed gegaan, dat is duidelijk.

    Dank je voor de aanpassing.

    Ik zie een forum ook een beetje als een stamtafel waar je een beetje kunt o.h.-en over zaken die er soms helemaal niet zo toe doen, maar wel leuk zijn om het over te hebben. Niet zozeer als een pure database met doorzoekbare informatie over hoe, wat en waarom. En dan geef je af en toe rondje met een leuke plaat, die niet persé het uiterste van je mogelijkheden demonstreert.

    En dan mag dat na een tijdje best al weer opgeschoond worden. Ik dacht dat “write on the wall” zo iets was.

    Of zie ik dit verkeerd?

    Arie

    #21692
    Theunissen
    Participant

    Of zie ik dit verkeerd?

    Nee, helemaal niet. Behalve dat ik zelden opschoon :-) . Forum topics neigen op SN historisch gezien naar het serieuzere werk, wall entries neigen vaker naar oh-en …

    #21693
    Theunissen
    Participant

    Alles schijnt te werken.

    Ik ben benieuwd naar de resultaten!

    #21694
    InFINNityDeck
    Participant

    Ondanks de AMP-glow, mede vanwege het contrast toch een fraaie plaat! Het inspireert, binnenkort ook maar weer ombouwen naar deep-sky.

    Nicolàs

    https://www.dehilster.info/astronomy

    In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

    #21696
    Bakx
    Participant

    Vanochtend 20 darks geschoten.Het was +30C in de koepel maar de Atik had geen enkel probleem met -20C.

    Dit is een bewerking met de darks er in verwerkt. Maar nog geen flats. Het valt me op dat er zo weinig vignetting is met deze toch wel grote chip.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top