Eerste test opnames Askar 65PDQ

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Eerste test opnames Askar 65PDQ

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Dekker
    Participant

Sinds twee jaar wonen ik op een donkere plek in Nieuwolda. Ik heb achter mijn huis een sterrenwacht met een afrolbaar dak een Ioptron CEM 7 montering waarbij ik een TS 130 APO Photoliner kan plaatsen. Ook heb ik de Edge HD 800 met alle “toeters en bellen” als mogelijkheid. Het uitzicht op het zuiden is beperkt ook laag aan de horizon niet. Dus zocht ik naar een analoge montage en kwam uit op de AM5 van ZWO. Dit kan nu ook het zuiden toevoegen aan mijn horizon. Als hoofdcamera heb ik de ASI2600MC pro. Voor uitgebreide objecten ontbrak een kort brandpunt dus ging op zoek naar een kleine telescoop en kwam uit op de Askar 65PHQ een Petzval ontwerp. Ik heb bewust gekozen voor de rustige F6 omdat de sterren beter uitzagen dan bij de F5/F4 typen van dit ontwerp. De eerste opnames inmiddels wel onder uiterst onmogelijk omstandig heden tussen de wolken door dus. uiteindelijk 20 frames van 120 seconden winst 100 met Optolon L-Extreme van de Hart nevel. De enkele frames waren tot in de hoeken scherp. Met 300 keer een uiterst hoeken kleine chromatisme in rood zichtbaar. Ben zeer aangenaam verrast door de kwaliteit van deze Askar65PHDQ.

• This topic was modified 2 months, 2 weeks ago by Hilster, de (ModeratorN). Reason: HTML-tags voor de leesbaarheid verwijderd
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.

Dag Johannes Jan,

leuk een post van je te zien. Ik zie dat je de foto’s als attachments aan je post gehangen hebt. Als je in plaats daarvan het blauwe camera-knopje rechtsonder gebruikt, dan worden de foto’s meteen zichtbaar in je post.

Fraaie opstelling wel en mooie plaat van de Hart-nevel. Ik zie dat je een eerdere versie hebt proberen te posten, maar die werd geweigerd, waarschijnlijk omdat je hem als attachment probeerde te koppelen. Als je de blauwe cameraknop gebruikt, mag de plaat 20Mb groot zijn.

Nicolàs

Dekker
    Participant

Bedankt voor de aanwijzing.

Deze is bewerkt in APP en Photoshop

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top