Fishhead nebula, IC795 (NGC896)

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Fishhead nebula, IC795 (NGC896)

Tagged: ,

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #17340
    van den Bosch
    Participant

    Ik ben een tijdje bezig om de fishhead nebula te fotograferen, gisteren heb ik even vlug een bico in elkaar geknutseld en vond het eigenlijk al wel tof. Dus bij deze wil ik graag even delen ? .

    Het gaat dus om de Fishhead nebula ofwel ic1795 of NGC 896 wat deel uitmaakt van de hartnevel. Wat je ziet is een bico van O3 en S2. Ik heb geen uitgebreide bewerking gedaan en zelfs de data niet eens gecalibreerd omdat ik gewoon even wilde kijken hoe het eruit zou komen zien.

    Persoonlijk vind ik ‘m zonder Ha ook best wel wat hebben ? . Enjoy!

    #17342
    Theunissen
    Participant

    Ik ben nu al benieuwd naar het eindresultaat, want denk de ruis weg en dit is toch al een alleraardigst resultaat. Hoeveel subs zijn in dit tussenresultaat verwerkt? PI en/of APP bewerking?

    #17344
    van den Bosch
    Participant

    Dit is 34 keer O3 en 63 keer S2 subs. Allen van 600 seconden. Bewerkt in PixInsight.

    #17347
    Groenewold
    Participant

    Gaaf! Leuk om zo’n detail met een kleinere FOV te bekijken. Ben toevallig ook met deze regio bezig. :)

    #17348
    van den Bosch
    Participant

    FOV, tja, ik ben sinds een klein jaar over op een CCD vanaf een APS-c Canon. Dat is dan inderdaad best wel een verschil. Nu heb ik niet eens een super lang brandpunt, maar het scheelt behoorlijk! Brandpunt is overigens 750mm op 6″ f5 newton.

    #17349
    Groenewold
    Participant

    Ah, dat zou dan hetzelfde effect hebben voor mijn setup. Goed om rekening mee te houden inderdaad.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top