Gedeeltelijke zons-“verduistering”

Activity Forums Astrofotografie Zonnestelsel Gedeeltelijke zons-“verduistering”

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Groenewold
    Participant

Dit is gemaakt met de TakaGroenewolshi en een full spectrum filter. Geavanceerd blocking filter erachter geplaatst en middels een live stacking waargenomen.

Theunissen
    Participant

Ik dacht al met een A4-tje met een geprikt gaatje en dan ergens op een oud zwart onderbroekje geprojecteerd :-). Was de postprocessing ingewikkeld?

Groenewold
    Participant

Ja, noise reduction is nog niet in de onderbroek geimplementeerd. :)

InFINNityDeck
    Participant

Het was toch wel een schone onderbroek, mag ik hopen? ;-)

Ik heb gisteren nog iemand laten zien dat je, door een klein gaatje tussen duim en wijsvinger te creëren, ook prima een dergelijke afbeelding kan produceren. Dat was dan dus een TakaAstroMontano… :-) In plaats van een dure onderbroek gebruikte ik een witte muur die er toevallig al was…

Nicolàs

https://www.dehilster.info/astronomy

In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

Groenewold
    Participant

Het had frisser gemogen dat wel ja, maar zorgt wel voor meer contrast.

Ja, dat van de duim en wijsvinger had ik ook ergens gelezen, allemaal vrij logisch inderdaad, maar je moet er maar net op komen. :)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top