Ghost hunting

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Ghost hunting

Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • Author
    Posts
  • #7586
    Eelko_Gielis
    Participant

    Mooie platen en uitleg hoor, ben al wat jaren fan van meer data schieten, zie hier het bewijs!

    #7593
    van der Hoeven
    Participant

    Heel mooi object! Ik ben daar 1,5 jaar geleden ook mee bezig geweest en moet nog steeds kleurdata verzamelen. Ik heb nog wel een lum hier liggen met bijna hetzelfde beeldveld, grappig. Dit daagt wel weer uit :) Is echt een lastig object, dat weet ik wel…

    #7595
    Musquetier
    Participant

    Dat wordt vast een hele mooie plaat als je daarmee klaar bent. Er moet nog veel meer stof zijn in dat gebied dus hij kan idd nog wel wat nachten extra hebben! Leuk dat er nog uitdagingen voor je bestaan Kees, alles leek je zo makkelijk af te gaan… (maar schijn kan bedriegen).

    #7636
    KeesScherer
    Participant

    Eindversie van “The Ghost of Cepheus” na 14 uur 20 minuten integratie. Ik heb deze crop/uitsnede gekozen om ook de nevels boven in beeld mee te kunnen nemen.

    #7639
    Theunissen
    Participant

    Een mooie eindversie Kees, en mooi om het resultaat van weer meer data te zien. Ik vind het wel jammer (ik hoop dat je het niet erg vindt), dat ik de metadata onderaan het image zie :-) . Ik vind het persoonlijk altijd de aandacht wegnemen van het image zelf, dit is uiteraard een subjectieve mening. Ik denk te begrijpen wat hier de rede van is en een watermerk is ook niet echt een geweldige oplossing.

    #7641
    KeesScherer
    Participant

    Ik vind het wel jammer (ik hoop dat je het niet erg vindt), dat ik de metadata onderaan het image zie . Ik vind het persoonlijk altijd de aandacht wegnemen van het image zelf, dit is uiteraard een subjectieve mening. Ik denk te begrijpen wat hier de rede van is en een watermerk is ook niet echt een geweldige oplossing.

    Geeft niks Marc, de reden dat ik dit ben gaan doen is om behalve een gewone eindversie ook een versie te hebben waarbij op de foto zelf de belangrijkste informatie te zien is. Vind ik handig en ook mooi, afgekeken van o.a. Andre van der Hoeven.

    #7642
    Theunissen
    Participant

    Vind ik handig en ook mooi, afgekeken van o.a. Andre van der Hoeven.

    De timing was mij niet ontgaan :-) .

    #7643
    Groenewold
    Participant

    Hotdamn, ontzettend mooi Kees! Ik kan helaas niet pixel peepen, dus verder dan dit kom ik niet. ;)

    #7644
    Musquetier
    Participant

    Heel fraai Kees, lastig object maar toch erg mooi geframed en je hebt behoorlijk wat signaal kunnen pakken! Deze mag zeker in de ere-galerij!

Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top