De afgelopen tijd heb ik mij met name gericht op de Heart- en Crescent nevels. Veel gekozen objecten, maar ze zaten nog niet in mijn persoonlijke map. ;) Hier de Crescent nevel, voornamelijk opgenomen in H-Alpha en een beetje in OIII gisteren met wat mist. Het was mijn eerste OIII opname, dus ik moest nog erg spelen met wat de belichting moest zijn en 15 min is duidelijk nog te weinig. Een kleine glimp van de OIII sluier rondom de crescent is nog net te zien, dus toch een poging tot een bi-colour palet, al is het maar om te oefenen (ben er nog niet tevreden mee maar denk dat ik dan met name betere data nodig heb).
Details
– H-alpha, 12x 15 min, totaal 10956 seconden (ongeveer 3 uur), ISO 1600, Canon 6Da
– O-III, 4x 15 min, totaal 3619 seconden (ongeveer 1 uur), ISO 1600, Canon 6Da
Gekalibreerd in APP met Darks, Flats, BPM. De bi-color is gecombineerd in APP en allen zijn vervolgens gestretched in PI.
Opgenomen met EKOS en KStars, hetgeen zorgde voor wat minder data dan gehoopt maar heb wel de ontwikkelaar weer verder geholpen. ;)
Al met al ben ik met name tevreden over het feit dat ik consequent 15 min subs kon maken waarvan geen enkele mislukt is door de guiding. Dit is voor het eerst in 2.5 jaar dat ik het zaakje zo consequent heb laten lopen, het afstellen van de montering is eindelijk paying off!