groeten uit Oisterwijk

Activity Forums Startersforum Even voorstellen groeten uit Oisterwijk

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #25899
    Theunissen
    Participant

    Dank Jeroen. Photoshop kennis is erg handig inderdaad! De EQ8 is inderdaad een mooie montering. Het astrovirus … daar komt een mens nooit meer vanaf … Ik ben benieuwd naar je werk.

    #25898
    Moonen
    Participant

    Hallo, net een weekje lid hier, dus ik ga me even voorstellen. Mijn naam is Jeroen Moonen, ik ben 48 jaar en in het dagelijkse leven grafisch ondernemer met een drukkerij in Oisterwijk. Voordeel van dit vak is dat ik dagelijks te maken heb met beeldbewerking in o.a. Photoshop wat best een leuk voordeeltje is als je ook astrofotograaf bent.

    Ik heb me al bezig gehouden met astrofotografie sinds 1984, maar ben een flink aantal jaren uit de running geweest door tijdgebrek en desinteresse. Zoals jullie weten is het astrovirus chronisch, dus ben ik in 2010 weer serieus begonnen met deze hobby en sinds de zomer van 2013 de trotse eigenaar van een eigen sterrenwacht in de achtertuin. Daarin staat een zelfontworpen zuil met daarop een 10″ SW Newton, SBIG STF8300M CCD camera. De zuil staat op dit moment even leeg omdat ik de EQ6 montering heb omgeruild voor een EQ8 en de flens van de zuil aangepast moet worden voor dit nieuwe beest van een mount. Ook de kijker zal t.z.t. worden vervangen door een groter exemplaar.

    Hierbij nog wat foto’s van mijn “hutje”.

    #25900
    Frank_Teunissen
    Participant

    Ziet er goed uit kerel!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top