IC 1318b in Cygnus

Activity Forums Astrofotografie Deepsky IC 1318b in Cygnus

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Verheijen
    Participant

Ik dacht ik zal maar een oude opname plaatsen van 22 juli 2020 gemaakt met de Boren Simon op F 2,8 en de ST 4000 XCM met het Extreme 2 filter, het zaakje stond op een Paramount MX en er werd 30 minuten belicht. Afwerking geschiedde in PS 5.1 en Nebulosity 4.4. Bedankt voor het kijken. Ik hoop op beter Weer volgende week dan is de Maan weer aan zet.

Groenewold
    Participant

Prachtig!

Verheijen
    Participant

De opname was ik vergeten.

Verheijen
    Participant

Zeg Vincent, je schrijft -prachtig- maar er is geen bijlage toegevoegd omdat het een opname in een TIFF bestand was en ik heb nu een JPEG opname gepost. Bedankt voor je opmerking.

Groenewold
    Participant

Sorry, geintje. :)

Verheijen
    Participant

Jou opname van de Carina nevel vond ik super overkomen maar dat kon ook niet anders met je top spullen. Maak je in Nederland ook opnamen er mee? Ik ben op zoek naar een andere camera, jou camera is heel geschikt gezien de revieuws in Sky and Telescope. Ik gellof dat deze camera bij Astrolumia te krijgen is. Het bedrijf zit niet zo ver de grens over. Ik ga met deze mensen schrijven en eens kijken wat er uit de bus komt. Voor mijn Epsilon is zo’n camera geschikt maar helaas niet voor de Boren Simon die heeft een te klein beeldveld, dat komt door de kleine focusseer inrichting van 2 inch. Jammer, maar gelukkig heb ik een alternatief. Ook de FSQ 106 mm zal zeker geschikt zijn doch ik dien de focus shift in de gaten te houden. Ik heb een focus motor van USB -Focus v 3 maar dat is een prul ding en ik kan er niets mee. ik zal op zoek gaan naar een andere aandrijving.

Verheijen
    Participant

En hier de uitvoering met narrow band filters. Er was 3 uur belicht in serie opnamen. Bedankt voor het kijken.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top