Image Autoguiding

Activity Forums Astrotechniek Methoden en Technieken Image Autoguiding

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #13238
    Groenewold
    Participant

    Super interessante techniek genaamd “Image Autoguiding”, waarbij niet naar 1 ster gekeken wordt maar naar het hele veld! Dit geeft grote voordelen tov van guiden op 1 ster, namelijk uitmiddeling van seeing, betere middeling van het signaal van een “echte ster” en under-oversampling is geen probleem. Je kan alles volgen in onderstaande Engelse presentatie. Het is iets wat de voortvarende ontwikkelaar van KStars en EKOS/INDI naar gaat kijken, geweldig hoe die gast bezig is.

    Tussen 2 haakjes, de laatste EKOS release heeft naast super makkelijke Polar Alignment tool nu ook Mount Modelling. Waarbij ik mijn montering dus kan verbeteren in zijn Go-To’s, pretty cool en allemaal nog steeds gratis. ;)

     

    #13239
    Theunissen
    Participant

    Het nadeel van deze video’s van: The Astro Imaging Channel, ze duren zo @#$@#$ lang. Kun je een samenvatting geven :-) ?

    #13241
    Groenewold
    Participant

    Image Autoguiding: it’s amazing, no really, it’s fantastic, it’s the best guiding procedure ever, it’s true. Zo? ;)

    Gelukkig is het een slide show dus ik skip gewoon door de video. Ik lees net op het INDI forum dat er contact is geweest met de ontwikkelaar en 1 van de developers heeft al een proof-of-principle klaar.

    #13242
    KeesScherer
    Participant

    Die keuken, je weet gelijk dat het “The astro imaging Channel is”. (Off topic: het is ook opmerkelijk dat de Amerikaanse keuken nog zo modern kan zijn, ze hebben allemaal zo’n witte metalen afzuigkap) Marc het is net als bij een “zeker genre video’s”, gewoon even snel skippen naar het punt dat het interessant wordt ;-) (B.v. 12:50 en 36:00 )

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top