Jupiter in de vroege ochtend van 22 september 2024.

Activity Forums Astrofotografie Zonnestelsel Jupiter in de vroege ochtend van 22 september 2024.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Verheijen
    Participant

Deze opname kwam tot stand met mijn 19 jaar oude Newton kijker van Orion Optics en is gemaakt met een DBK21AU618AS met een IR filter, Er zijn 2000 beeldjes gemaakt met 30 fps en de beste 285 zijn gestackt in Registax 6.1  De montering was een oude zwarte EQ 6 ook 19 jaar oud. Ik heb helaas geen snelle camera om op te nemen omdat mijn computer eenvoudigweg de hoge fps niet haalt. Met 30 fps is een kunst om een dergelijke mooie opname te maken. Dit kan alleen bij  zeer gunstige atmosferische omstandigheden. Er is ook een Barlow van Televue gebruikt van 5 x zodat de openingsverhouding op F 31,5 komt en dat is behoorlijk hoog. Het is een hoop werk om de planeet met een dergelijk lang brandpunt op de camerasensor te krijgen – 640 bij 480-  Ik heb de software van de camera van TIS gebruikt. Afwerking in Registax 6.1 en PS 5.1 met o.a. de tool Noise X terminator van RC Astro. Bedankt voor het kijken.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top