Lacus Mortis in de avond van 07-02-2022

Activity Forums Astrofotografie Zonnestelsel Lacus Mortis in de avond van 07-02-2022

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #26464
    Verheijen
    Participant

    Het was in eerste instantie bewolkt, maar ik hield de zaak goed in de gaten en warempel, de bewolking begon te breken en snel de zaak op gezet en net op tijd, helaas stond de Maan al te laag om het maximale resultaat te halen dus ik moest roeien met de riemen die ik had. De luchtonrust was enorm, dus omhoog die frame snelheid en dit was het beste resultaat van Lacus Mortis. Daarvan heb ik in het verleden veel betere van gemaakt maar ik was blij nu eindelijk weer eens wat te doen. Op dit Forum zie je zelden opnamen van de Maan schijnbaar trekt dit object niet veel aandacht maar wel van de Zon. Ieder zijn besteding wat hij of zij graag wil doen. Ik ben nu eenmaal een liefhebber van de Maan van het begin af zo’n 60 jaar geleden al. Ik weet het nog goed, na het slagen van mijn HBS diploma kreeg ik van mijn Vader een 60 mm Pollux lenzenkijker en daar was ik ontzettend blij mee en het waarnemen kon beginnen.

    Bijgaande opname is gemaakt in een formaat van 1280 bij 960 en met Registax bewerkt en vervolgens met PS 5.1 Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top