M13 op 14 juni

Activity Forums Astrofotografie Deepsky M13 op 14 juni

Tagged: 

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #15868
    van Overzee
    Participant

    Een foto genomen van M13 in het sterrenbeeld Hercules.

    M13 is ongeveer 25.000 lichtjaar van ons vandaan.

    We kunnen NGC 6207 links boven zien ca 30 miljoen lichtjaar van ons vandaan.

    Op het moment van de opname kwam de Maan net op en was ca 83% verlicht.

    Opname 45x 60 sec ISO 800 TOA 130 mm F7,7 Canon 600D met LPF filter

    Bewerkt in APP.

    #15870
    Groenewold
    Participant

    Zoals ik op Facebook al schreef, heel netjes! Het lijkt er wel op of het gebruik van APP hier ook goed helpt, als in, de standaard kalibratie e.d. verloopt beter. Heb je dat idee ook Hans?

    #15871
    Musquetier
    Participant

    Mooie foto Hans, wel zie ik een hoop rood in de achtergrond. Is daar nog iets aan te doen (evt. met gebruik van maskers om de sterren te beschermen)?

    #15872
    van Overzee
    Participant

    Bedankt voor jullie opmerkingen! Het geheel loopt inderdaad steeds beter. het programma loopt nu t/m stacken als een spoortrein.

    Alleen loop ik nog vast met de star colour calibration. Je schijnt dan een cbg.fits file te moeten aanmaken.

    Nu wordt ik weer terug gestuurd naar background calibration.

    Inderdaad de achtergrond is nog wat rood. Zou dit komen door mijn gemodificeerde camera?

    Zal nog eens verder gaan experimenteren.

    Ik hoop dat volgende week de guider is aangekomen. Deze is nu wel hard nodig.

    #15873
    Haverkamp
    Participant

    Heel netjes Hans,

    Voor wat betreft de cbg.fits file, ik ben nu de eerste goede filmpjes met geluid van mijn stem aan het voorbereiden. Ik neem dit daarin mee ;-)

    De rode achtergrond komt zeker niet door de gemodificeerde camera, het zal eerder komen omdat mogelijk het rode kanaal het meest ruizig is. Maar het kan meerdere oorzaken hebben. Je ziet met namen nog streperige ruis door het niet-guiden.

    Met de guider ga je zeker flinke winst boeken. Dan gaat die achtergrond veel beter worden en ga je meer zwak signaal zien na integratie.

    Mabula

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top