M31 bewerkt vanuit APP stack

Activity Forums Astrofotografie Deepsky M31 bewerkt vanuit APP stack

Tagged: 

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #17557
    Van den Broek
    Participant

    Had de eerste opname vanuit remote stacked met PI, ik heb nu de APP stack bewerkt, en de kleur balans is veel beter en makkelijker om saturatie op te driven zonder dat het misgaat …

    #17559
    KeesScherer
    Participant

    Dat gaat zo prima qua kleur. Nu alleen nog van alle hotpixels afkomen (Heb je een BPM gemaakt?)

    #17560
    Van den Broek
    Participant

    Nee nog niet moet ik nog doen, PI krijgt die wel weg maar goed … ik ben tevreden zo,

    Dus als het nog eens uitkomt een BPM maken.

    /Yves

    #17566
    Van den Broek
    Participant

    Even wat dust en scratches en de meeste hotpixels zijn weg …

    #17571
    Van den Broek
    Participant

    Beetje meer punch … ben tevreden zo …

    #17573
    Groenewold
    Participant

    Hele mooie balans in de kleuren. Alleen is het blauw wellicht iets te aangedikt? Toen ik M31 verwerkte had ik een beetje de limiet van pushen van de kleur, wanneer ik ook in de achtergrond blauw teveel naar voren zag komen.

    #17574
    Van den Broek
    Participant

    Voor zover ik kan zien liggen de achtgrond kanalen gelijk, heb niets speciaal aan het blauw gedaan, wel aan de gouden kern, die was nogal flets …

    Terry Hancock die ook de camera gebruikt op een E 180 heeft nog meer blauw dan ik …

    Is wel gek want in het verleden moest ik idd veel trekken en sleuren om wat blauw in M31 te krijgen.

    #17575
    Groenewold
    Participant

    Mmm, ik ga zeker mijn oude M31 nog eens door APP halen. Helaas heb ik de gedebayerde data bewaard ipv de ruwe (tsja, beginnersfout) dus of dat nog wat uitmaakt is dan de vraag. In jouw opname ging het mij om de blauwe “ruis” zeg maar rondom ook heldere blauwe sterren, had ik ook en ik gebruikte dan een M31- en ster-mask apart van elkaar om dat te voorkomen. Hoewel het waarschijnlijk wel echte data is natuurlijk, is meer een voorkeur voor het een of ander denk ik.

    #17577
    Van den Broek
    Participant

    Is niet echt ruis voor me, M31 zit in een gebied met veel blauwe sterren en die bloeden dan wel wat in de achtergrond door als je stretched, ik trek me daar niet teveel van aan, je kan dat idd met een masker tegenhouden of in PI een masked stretch doen. Soms als ik tijd neem doe ik dat.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top