m33, 2 verschillende sessies

Activity Forums Astrofotografie Deepsky m33, 2 verschillende sessies

Tagged: ,

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #20133
    Defesche
    Participant

    Na bijna 2 jaren inactief (geen apparatuur meer buiten gezet) en vooral het laatste jaar besteed aan het inwerken van een startende collega-amateur (via teamviewer-sessies) heb ik de opnamen van destijds met mijn skywatcher 200pds gecombineerd met de laatste oefensessie van mijn vriend.Deze heeft opnamen gemaakt (kstars op rpi3) tijdens een van onze laatste inwerksessies van m33 met een 120/900mm skywatcher apo van m33.
    Ik heb mijn opnamen van destijds mbv APP samengevoegd met die opnamen.
    Mijn opnamen waren gemaakt met een 200/1000 newton, canon550d mod, iso800, 90sec lights/darks via AstroPhotographyTool en resulteerde in cr2 opnamen.
    In de laatste oefensessie met mijn collega-amateur hebben we 40 lights/darks van 90 sec, iso1600 met een eos750d mod resulterend in fits bestanden.
    Deze heb ik mbv AstroPixelProcessor samengevoegd en het verbaast me hoe geweldig goed APP omgaat met die data want we spreken over verschillende telescopen en camera’s en zelfs over diverse bestandstypen (cr2 en fits).
    Natuurlijk zijn de stand van de camera van beide sessies niet identiek, zodat ik een crop van de gemeenschappelijke deler heb moet maken, resulterend in een kleiner resultaatveld (zie bijlage van de stack, die groene….).In ieder geval weer eens na lange tijd kunnen stoeien met PI  and still learning ….

    groetjes, Ed

    #20143
    Defesche
    Participant

    alsnog resultaat uit PI.

    #20147
    Defesche
    Participant

    en alsnog de stack van de 2 verschillende sessies met excuses van de foutieve post. Leeftijd begint zeker parten te spelen …

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top