M33, een combinatie van Canon 6Da RGB met QHY16200 Ha

Activity Forums Astrofotografie Deepsky M33, een combinatie van Canon 6Da RGB met QHY16200 Ha

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    KeesScherer
    Participant

De Canon 6Da RGB (99×240 sec iso1600) was geschoten op 18,19 en 20 augustus 2015, op 28, 29 en 30 oktober 2017 is met de QHY16200 CCD de Ha geschoten (30x 600 sec). De combinatie is gemaakt in Pixinsight via het NBRGB Combination script waarbij een Ha factor van 7.0 is toegepast (in plaats van de standaard 1.2). Daarna background + color  calibration, histogram, HDRMultiscale transform, curves met masker voor verzadiging. (Zal apart nog een schermprint met RGB, Ha —>HaRGB posten)

Flickr link

KeesScherer
    Participant

De basisbestanden met Screentransferfunction autostretch.

Theunissen
    Participant

Prachtig resultaat Kees. Echter, ik zie in het eindresultaat door te pixelpeepen wat ringvorming in de heldere sterren, wat harde overgangen en enige 4-kante kernen, dit zal een iets te harde HDRMultiscale transform zijn geweest? Het is mooi om te zien hoe de Hα stack de duidelijke contrasterende “plufjes” inbrengt …

KeesScherer
    Participant

Het blijft natuurlijk DSLR RGB data met overbelichte ster-kernen. Maar het valt mij nog wel mee, er is waar nodig gewerkt met maskers en de helderheid van sterren neemt toe naar het centrum met een plateau.

Theunissen
    Participant

Dat is waar, het maximaal haalbare dan wel compromis.

Frank_Teunissen
    Participant

Prachtige plaat Kees. Kleuren zijn ook fraai. Dergelijke opname heb ik op 11 okt 2015 gemaakt met een 60Da bij iso6400 (!) en bewerkt in PI. Onlangs her-bewerkt in APP . Ik zal ‘m eens plaatsen. Het blijkt mooi vergelijkingsmateriaal te zijn. Het beeldveld is nagenoeg gelijk. Alleen mijn post-proccessing en hoeveelheid data is nog wel een dingetje zoals je zult zien.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top