Activity › Forums › Astrofotografie › Deepsky › M64 in Coma Berenices
Tagged: M64
- This topic has 8 replies, 4 voices, and was last updated 8 years, 11 months ago by
van Overzee.
-
AuthorPosts
-
June 4, 2017 at 21:43 #15682
van OverzeeParticipantThis picture of M64 (the sleeping beauty galaxy) is taken on the 26th of May in Haarlem in my back garden.
I live in an area with a lot of light pollution caused by Schiphol Airport and Tata Steel Works in IJmuiden.
79x60sec ISO 1600 Canon 600D refractor TOA 130 mm F7,7 with LPF filter.
Processed in APP
June 5, 2017 at 14:33 #15702Theunissen
ParticipantJe zou trouwens de achtergrond best iets richting zwart mogen schuiven, hiermee vallen de donuts (geen flats) helemaal weg, en komt M64 nog net iets beter tot zijn recht, een beetje saturatie zou in dit image ook nog best kunnen.
June 5, 2017 at 20:04 #15705
van OverzeeParticipantHa Marc bedankt voor je opmerkingen. De Saturatie stond op 20%. Flats ontbreken natuurlijk, maar wat bedoel je met donuts?
June 5, 2017 at 20:30 #15706Theunissen
Participantmaar wat bedoel je met donuts?
Die donkere kringetjes in het image, door geen gebruik te maken van de flats in dit geval.
June 6, 2017 at 09:36 #15707
van OverzeeParticipantZelf heb ik een laptop. Ik vraag me de laatste toch steeds meer af of ik een los scherm moet kopen.
Bij mij zijn die donuts niet of nauwelijks zichtbaar. Wat denk jij over de kwaliteit van een laptopscherm.
June 6, 2017 at 10:23 #15709
GroenewoldParticipantDat is sterk afhankelijk van de laptop zelf, tegenwoordig kunnen die heel goed zijn, maar daar betaal je vaak ook naar. Een los scherm is vaak prettig, sowieso groter en je hebt de keuze om een wat beter type te kiezen. Ik denk dat in jouw geval je de helderheid wat moet opschroeven om de donuts te zien, ze zijn niet super aanwezig dus vandaar dat Marc de tip gaf om de achtergrond een tikkie donkerder te maken.
June 6, 2017 at 13:19 #15711
van OverzeeParticipantHa Vincent bedankt ! Zal het eens proberen.
Net heb ik net een Lacerta autoguider besteld. Ga deze in de vakantie uitproberen met mijn telelens en volgkijker.
Heb al een brugstuk gemaakt waar alles op past.
Nu het flat probleem nog oplossen.
Ik heb enige bedenkingen om mijn telescoop de hele nacht te laten staan, dat gaat niet overal
Een bivakzak heb ik al (zie foto) voor € 18,00. Op de foto satt de Polarex er onder maar de TOA + CGEM gaat ook.
De achtertuin is dus geen probleem.
Heeft iemand ideeen hoe je zelf een flatpanel kan maken. De diameter van mijn dauwkap is ca 180 mm.
Alle tips zijn welkom. Vast bedankt.
Hans
June 6, 2017 at 13:54 #15712
MusquetierParticipantikea verkoopt prachtige flatpanels voor een appel en een ei: http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/10302969/ en http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/40332210/
Prima vanaf 0.5 sec belichten… (korter moet je niet doen want dan krijg je strepen in je beeld van het knipperen van de led).
June 7, 2017 at 13:35 #15722
van OverzeeParticipantHartelijk dank Rob!
Heeft iemand misschien nog een “doe het zelf” oplossing voor een flat panel.
Ik zag trouwens ook, dat Astromarket goedkopere flat panels heeft. Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.