M65, M66 en NGC3628 (Leo Triplet) in LRGB

Activity Forums Astrofotografie Deepsky M65, M66 en NGC3628 (Leo Triplet) in LRGB

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    KeesScherer
    Participant

Het is “Leo Triplet tijd”, alleen is de data voor deze versie geschoten in 2017 en februari 2018

(om precies te zijn; dit is data van 16,17,20,21,25,26,30 april + 1 en 2 mei 2017+ 15,16,18,19 januari+ 10,11,17,18,20,21 en 22 februari 2018, 33.5 uur LRGB totaal in 10 minuten subs.)

Het is nog steeds Work in Progress, want er ligt nog 7 uur Ha op de plank. Deze versie LRGB is 1 van vele bewerkingen die ik heb gedaan, en ik ben nog niet tevreden alhoewel de “Tidal Tail” bij de Hamburger (NGC3628) nu zichtbaar is, terwijl de kleur in de 3 stelsels ook duidelijk naar voren komt.

KeesScherer
    Participant

Hier een compleet andere bewerking van dezelfde data.

Theunissen
    Participant

De details zijn toch al alleraardigst. Eigenlijk al een prachtig resultaat :-) .

Waarom heb je de Ha nog niet toegevoegd?

KeesScherer
    Participant

De details zijn toch al alleraardigst.  Waarom heb je de Ha nog niet toegevoegd?

Er is meer detail uit te halen, allereerst is er nog geen unsharp mask op losgelaten en daarnaast werk ik nog aan een versie met 2x Drizzle voor LRGB die dan weer teruggeschaald kan worden. De Ha is nog niet toegevoegd omdat de kleurbalans dan weer aan de haal gaat.

Groenewold
    Participant

Die laatste bewerking vind ik persoonlijk helemaal geweldig, zoveel detail als er in de stelsels is te zien tot en met de zeer zwakke tidal-wave. De kleuren ogen ook wat prettiger in de tweede versie, maar dan krijg je snel de discussie wat “echter” is. :)

Theunissen
    Participant

“Is it any wonder?” … ik neig naar de meer blauwere versies!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top