Maan Mozaïek Mare Imbrium,Mare Frigoris, Mare Serenitatis

Activity Forums Astrofotografie Zonnestelsel Maan Mozaïek Mare Imbrium,Mare Frigoris, Mare Serenitatis

Tagged: , , ,

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #24007
    KeesScherer
    Participant

    Een maan Mozaïek kan gemaakt worden met Pixinsight zoals hier beschreven, maar dit Mozaïek is met Microsoft’s Image Composite Editor gemaakt (ICE).  En dat is heel eenvoudig, sleep de paneelstack tiff’s naar het startscherm en klik door naar het eindresultaat save scherm.

    Het gebied rond Plato/ Vallis Alpes laat een mooie afwisseling zien met de 3 mare gebieden en kraters/ bergen. Vreemd zijn de “archelogische vierkante opgravingsfunderingsstructuren” linksboven bij de kraters Archytas en Protagoras.

    Deze 4 panelen zijn opgenomen op 25 september 2020 rond 19:00 UTC (68% fase) met 60 seconden video’s met 60 fps. Stacks van 100 beste beelden. Ik heb de belichting tijdens het opnemen gelijk gehouden op gain 230/ 15.6 ms.

    Maksutov 180/3200mm / ASI290mm / Proplanet 642 BP IR filter.

    Firecapture, Autostakkert!, Registax, ICE, Pixinsight (curves)

    #24010
    Theunissen
    Participant

    Leuk om maanwerk van je te zien!

    #24012
    KeesScherer
    Participant

    Leuk om maanwerk van je te zien!

    Dank je Marc. Ik sta helemaal perplex van ICE, ik heb b.v. op 27-september een maansessie gedaan waar ik 77 stacks van verschillende gebieden maakte (348 Gigabyte totaal). In Firecapture kan je instellen om een jpg bij elke video te saven, het eerste frame. Ik gooide alle 77 jpg’s in ICE, dus de ruwe zooi met laag contrast, verschillende belichtingen etc. En 3 minuten later heb ik niet de door mij verwachtte foutmelding, maar dit mozaiek….. Ik had een fout gemaakt in de buurt van Clavius, dus daar gaat het mis, maar dit is heel handig voor het overzicht. (Dit is een 50% versie, niets aan gedaan of verscherpt, ook geen contrast e.d. aangepast)

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top