Messier 63

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Messier 63

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Schuurman
    Participant
    Hierbij een eerste softe bewerking van mijn opname serie van Messier 63. Doel was eigenlijk om te proberen de zwakke tidal streams vast te leggen, maar of dit (mis)lukt is kan ik nog niet met zekerheid zeggen. Reden hiervoor is dat de achtergrond mogelijk niet goed gecorrigeerd word, doordat er tijdens de opnames  fotografisch poollicht aanwezig is geweest, aangezien deze serie opnames gemaakt is in de dagen voor en na die ongelofelijke poollichtshow op de avond van 10 mei. Deze nacht is niet meegenomen in de stack, aangezien het in onze contreien toen het grootste deel van de avond/nacht zwaar bewolkt was. Opvallend is dat ik van vele medefotografen gelijkwaardige klachten hoor over foto’s gemaakt in deze periode.
    Opname is gemaakt in de nachten van 8, 9, 11, 12, 13, 14 en 15 mei 2024 en bedraagt een totale belichting van 26 uur, 312x 5 min light, 50 darks, 25 flats, 25 darkflats.
    Telescoop: Skywatcher QUATTRO150 @F/3.45
    Camera: Altair Astro Hypercam 269C ProTec @0°C, 282 LCG, offset 150.
    Filter: Optolong L-pro
    Focuser: ZWO EAF
    Montering: Skywatcher NEQ6
    Guiding: QHY5 9×50 Finderguider
    Software: N.I.N.A (EQmod/ASTAP/PHD2)
    Pre- and Post-Processing: PixInsight (WBPP / DBE / SPCC / RC astro BxT/NxT / GHS / SCNR / Dynamic Crop).
Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top