Mini computer op de paal geplaatst. Intel NUC i7 met 16GB RAM en 850 SSD drive. Ik moet alleen nog iets maken om te zorgen dat hij bij een buitje niet overlijdt… Ik denk een plastic bakje eroverheen die aan de onderkant open is…
Bediening op afstand met Teamviewer. Niet langer lange USB kabels nodig. Hopelijk zijn de USB gerelateerde problemen nu tot het verleden!
Ik ga inderdaad niet aan de slag met lange USB kabels, maar trek een Ethernet kabel naar de muur (buitenshuis zit dan een contact-punt). Voor je punt van waterbestendigheid, daar zit ik ook aan te puzzelen. Ik heb een kleiner computertje en wil die in een IP67 behuizing plaatsen, via een wartel oid zou ik dan verschillende kabels moeten laten lopen. Enige punt dan weer is warmte-ontwikkeling, geheel waterdicht kan dus ook weer niet, slim geplaatste openingen boor ik dan erin denk ik.
Heeft de PC een internetverbinding? Windows 10 heeft toch automatische updates die niet uit te schakelen zijn? En ik begrijp ook dat alle ASCOM en andere astro gerelateerde drivers goed werken wanneer je voor alle systemen al W10 gebruikt?