NGC 6960 in Cygnus.

Activity Forums Astrofotografie Deepsky NGC 6960 in Cygnus.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Verheijen
    Participant

Met het pas verworven filter van Optolong L- Extreme 2 heb ik in de maand juli 2020 een serie opnamen gemaakt met de Boren Simon Astrograph op F 2,8 en de one shot camera, de SBIG ST 4000 XCM. Het was een succesvolle reeks van opnamen.

Hier een opname van NGC 6960 waarbij het filter uitstekend uit de verf komt. Als montering werd de G 11 ingezet van Losmandy. De belichtingstijd was 20 minuten maar het had nog langer gekund. Mooi zijn de gas slierten te zien van deze nevel. De nabewerking gebeurde met CCDOPS van de camera zelf , naderhand met Maxim Dl 5.1 en een aantal modules van PI. Tenslotte is PS 5.1 toegepast. Ik was totaal verrast toen de RAW image op het beeldscherm verscheen na de opname. Zo iets maak je niet vaak mee.

Bedankt voor het kijken.

Verheijen
    Participant

Ik kreeg de opmerking van een moderator als ik een opname plaats dit apart vermeld te hebben op de hoofdpagina. dat heb ik vanavond niet gedaan. Ik heb direct een opname van NGC 6960 in het deep sky onderdeel geplaatst. Doch de opname verscheen direct daarna op het activity scherm zonder enige aankondiging. daar kan ik niets aan doen. De moderator zond mij een private message om niet op de hoofdpagina een opname aan te kondigen die ik onder het hoofdje deep sky had geplaatst. Ik heb daarop willen antwoorden maar kreeg het antwoord van mijn zijde niet verzonden. Hierbij alsnog mijn commentaar. Ik ben nieuw hier en weet niet hoe alles werkt. Maar ik zal geen aankondiging meer plaatsen op de hoofdpagina. Bedankt voor de tip. Prettige feestdagen en een beter 2022.

Theunissen
    Participant

De moderator zond mij een private message om niet op de hoofdpagina een opname aan te kondigen die ik onder het hoofdje deep sky had geplaatst.

Prettig kerstfeest Hans. Je bent overigens niet nieuw hier, je was het eerste SN lid en ik heb je hoogstpersoonlijk een permaban gegeven voor o.a bovenstaande en niet aflatende gedrag:

https://www.starry-night.nl/members/hansverheijen/

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top