NGC 6992 in de zomer van 2020.

Activity Forums Astrofotografie Deepsky NGC 6992 in de zomer van 2020.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Verheijen
    Participant

In de nacht van 21 juli 2020 maakte ik deze opname van NGC 6992 of wel de Sluiernevel met de Boren Simon op F 2,8 met de camera de vertrouwde ST 4000 XCM met en volg chip en een Optolong L- Extreme filter en er werd 20 minuten aan een stuk opgenomen. Mooi zijn de kleuren van deze nevel. De bewerking geschiedde eerst met de software van de camera zelf, vervolgens een paar tools van PI, vervolgens Maxim DL 5.1 imaging processing en tenslotte Photoshop versie 5.1

Op dit moment is Photoshop niet meer te koop je kunt het huren voor een vast bedrag per maand, een demo kan je wel downloaden maar dat duurt 7 dagen en dan moet je beslissen wat je doet. In het verleden kon je de software van Adobe zo kopen maar dat is verleden tijd. er is sindsdien heel wat bewerkingssoftware op de markt verschenen zoals APP om er een te nomen.

Bedankt voor het kijken.

Verheijen
    Participant

Ik wil graag een donatie doen vanwege de alertheid op mijn probleem vanwege de aanschaf van een nieuwe camera en ook van het feit dat jullie enorm vriendschappelijk met elkaar omgaan. Ik hoop dat je dit zult waarderen.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top