NGC6914 WIP

Activity Forums Astrofotografie Deepsky NGC6914 WIP

Tagged: 

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Musquetier
    Participant

Gestart met een nieuw object waarvan de eerste 30x 300 sec. @ gain 300 Ha subs inmiddels binnen zijn. Geschoten met de TS 130/910mm APO, ZWO ASI 1600mm – Cool en Baader filters. Calibratie, registratie, normalisatie, integratie en vlugge stretch met APP:

Musquetier
    Participant

PS: nog SQM gemeten en ik haal hier een piek van exact 20.00 in het zenith. Ik weet eigenlijk niet of dit goed is???

KeesScherer
    Participant

PS: nog SQM gemeten en ik haal hier een piek van exact 20.00 in het zenith. Ik weet eigenlijk niet of dit goed is???

SQM 20.0 is voldoende goed voor een “Bronze” klassificatie (IDA Dark Sky Places). Ik heb hier 20.8-21.1,  Kitt Peak heeft 22.0 en de Hubble Space telescope 22.1-23.3 om wat vergelijkingsmateriaal te geven.

KeesScherer
    Participant

Het is niet NGC6814, dat is een spiraalstelsel. NGC6914?  Dus dan komt er nog RGB bij denk ik.

Musquetier
    Participant

Je hebt helemaal gelijk, zelfs met bril gaat het niet altijd goed meer…

Musquetier
    Participant

vannacht nog een stuk of 20 – 30 Ha subs, ik heb de RGB al maar ik moet even nieuwe flats schieten…

Musquetier
    Participant

RGB gecombineerd maar er gebeurd iets raars met het blauwe kanaal (sterpuntjes staan niet op hun plaats). Ik heb bij alle lagen distortion correction and same camera aangezet tijdens initiële registratie en bij gecombineerde registratie distortion correctie uitgezet. Ik snap niet goed wat er mis gaat…

KeesScherer
    Participant

Ik gebruik distortion correction aan en same camera and optics uit. Probeer dat eens? Zie ook deze uitleg.

Musquetier
    Participant

Inmiddels met Mabula overlegd wat ik verkeerd deed: tijdens de laatste master registratie had ik de belangrijke opties juist verkeerd om geselecteerd (ik zie zojuist dat Kees dit ook had gesuggereerd!). Nu alignen alle kleurlagen tav de sterren wel goed. Het moet dus zijn:

distortion correction: on
    same camera and optics: off

Musquetier
    Participant

PS: totale belichting:

80x 300 sec Ha @ gain 300
    50x 300 sec SII @ gain 300
    25x 60 sec R, G en B

Haverkamp
    Participant

Ik denk dat je met je RGB H-alpha en OIII data, allerlei verschillende versies kan maken met verschillende kleuren. Is misschien leuk om dat te bestuderen?

Puur een RGB

een bicolor narrowband

en verschillende versies waarbij alle 5 data kanalen anders gewogen worden, ik denk dan aan Ha en OIII op verschillende manieren spreiden over de RGB kanalen waarbij de RGB kanalen hetzelfde blijven voor de sterkleuren.

Dit kreeg ik er met APP vrij snel uit bijvoorbeeld, puur een composiet na registratie, verder geen andere processing behalve stretchen:

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top