NGC7635 (Bellennevel) – Smallband

Activity Forums Astrofotografie Deepsky NGC7635 (Bellennevel) – Smallband

Tagged: 

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Musquetier
    Participant

24x Ha, 10x OIII (bin2) & 5x SII (bin2) @ 900 sec. = bijna 10 uur data.

Genomen met de 10″/F4 newton en de ATIK8300L+

Groenewold
    Participant

Mooie bubble! Alleen zie ik de O-III niet echt, ken dat? En F4, ik kan niet wachten tot ik die ook in huis heb. :)

Theunissen
    Participant

Tres belle, alles in dezelfde nacht genomen? Wellicht dat uit de crop (dat is het volgens mij?), nog wat meer valt te peuteren (lees PI-en) valt?

Musquetier
    Participant

Nee, deze zijn over 5 nachten genomen. De auto focus routine van SGP krijg ik nog niet goed genoeg ingesteld zodat hij elke keer goed werkt. Vaak vind ik ‘s morgens de setup volledig out-of-focus na een mislukte autofocus actie en slechts 5 van de 15 foto’s zijn dan daardoor gelukt…

Groenewold
    Participant

Dat vindt ik toch van die slordige software-zaken, heb ik ook met INDI, een keer niet goed weten te solven en hij blijft maar proberen daarop verder te gaan. Zulke zaken zou de software toch prima moeten kunnen inzien en dan gewoon zelf het probleem proberen op te lossen… right? … mmm, misschien moet ik eens zelf een frontend voor OSX en INDI gaan maken. :)

Theunissen
    Participant

Vaak vind ik ‘s morgens de setup volledig out-of-focus na een mislukte autofocus actie en slechts 5 van de 15 foto’s zijn dan daardoor gelukt…

Geen gebruik maken van de autofocus is wellicht dan beter? In de zomer misschien minder noodzakelijk (met een T die redelijk weinig verloopt met dit weer?)

Musquetier
    Participant

Ik kan gewoon niet accepteren dat ik dit niet goed werkend kan krijgen (de rest werkt inmiddels prima en betrouwbaar), de techniek werkend krijgen bij deze hobby is eigenlijk mijn belangrijkste drijfveer om deze sport te beoefenen. de foto’s zijn eigenlijk meer een excuus…

Theunissen
    Participant

Het zal je wel lukken, blijven optimaliseren en troubleshooten!

Groenewold
    Participant

Dan heb je dezelfde insteek als ik Rob. Ik dacht eerst dat ik toch echt ging voor de astronomie, maar na een jaar prutsen en heel snel alles op afstand te staan bedienen, nu pas beginnend aan echte foto-sessies.. kom ik ook tot de conclusie dat dat gepruts mijn hobby is. :) Maar gelukkig valt mijn kaak nog regelmatig op de grond als ik weer een nieuw object pak, het blijft verbazingwekkend zoiets vanuit je tuintje te vangen.

Van den Broek
    Participant

Ik vind SGP een schitterend programma, maar de autofocus blijft ruk, nu werkt ie eindelijk voor mijn GSO RC, nu werkt ie een pak minder betrouwbaar met mijn refractor … Tijd dat ze een optie voorzien voor focusmax …

/Yves

Groenewold
    Participant

Blijft toch frappant dan, dat is 1 van de hoofd-functies van een dergelijk programma lijkt mij. Is hier meer discussie over wellicht bij de makers ook?

Musquetier
    Participant

Ik wil deze handleiding volgen zodra het weer helder is en er even serieus tijd voor nemen om het goed te krijgen. Alleen is het zelden helder op vrijdag- en zaterdagavond en door de weeks kan ik i.v.m. werk niet zo laat opblijven…

http://www.mainsequencesoftware.com/Content/SGPHelp/SequenceGeneratorPro.html?UnderstandingAutoFocus.html

Ik krijg wel de indruk dat er nog volop wordt gesleuteld aan deze functie want soms doet hij het bij de ene versie prima en dan upgrade ik naar een nieuwe versie en dan doet hij het weer veel minder betrouwbaar… (maar daar kom je dan pas weer achter als je de volgende ochtend de resultaten ziet)…

KeesScherer
    Participant

Ik krijg wel de indruk dat er nog volop wordt gesleuteld aan deze functie want soms doet hij het bij de ene versie prima en dan upgrade ik naar een nieuwe versie en dan doet hij het weer veel minder betrouwbaar… (maar daar kom je dan pas weer achter als je de volgende ochtend de resultaten ziet)…

Dat is heel herkenbaar, ik ga bij automatisering/software altijd uit van “If it ain’t broke, don’t fix it.”. Geen updates voor mij zodra alles werkt. En daar zit natuurlijk het probleem want is er wel een moment dat alles werkt?

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top