Opzoeken UFO’s

Activity Forums Astrotechniek Methoden en Technieken Opzoeken UFO’s

Tagged: ,

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Groenewold
    Participant

Wie weet hoe ik het beste kan opzoeken wat voor object ik door mijn beeld zie vliegen in een serie astro-foto’s? Ik gok op een satelliet, maar het beweegt wel erg langzaam dan. Een vliegtuig oid is het zeker ook niet.

Ik was even snel wat foto’s aan het maken van Orion welke al bijna tegen de dakrand aan zat (ik had gisteren pas door dat ik in dit jaargetijde deze ook vanuit de tuin kon zien, ik leer nog steeds :) ) en maakte foto’s van 10 seconden met mijn Canon 6D.

In foto 1 (opnametijd 7-1 om 22:22) zie ik een streepje van zo’n 87 pixels helemaal onderaan mijn FOV (2.55 x 1.7 graden) en deze beweegt van de Westerlijke hemel naar het Oosten. In foto 10 (opnametijd 7-1 22:26) is deze nog steeds te zien en heeft dan, vanuit het midden gemeten, 1880 pixels afgelegd. Pas om 22:18 verlaat het mijn beeldveld.

Nu zou ik al vanalles zelf kunnen uitrekenen, maar heb nog steeds de griep in mijn kop en dat wilt even niet zo lekker. ;)

Theunissen
    Participant

Is het al 1 april :-) ? Modereren wij normaal niet op UFO’s? :-)

Grapje, kun je een blinkje maken met PI (Pixinsight – video’s maken met Blinktool) ? Wellicht leuk om een filmpje te maken voor analyse doeleinden.

KeesScherer
    Participant

Geostationaire satellieten denk ik, zie hier en hier.

Groenewold
    Participant

;) Filmpje proberen te maken, lijkt allemaal te werken maar OSX geeft aan het bestand niet te kunnen afspelen, ook niet met de opties uit je kleine handleiding. Weird.

Ik denk inderdaad dat het dan een geostationaire satelliet is, zo te zien aan jouw Orion opname zit het op precies die baan. Grappig dat zoiets mij nu pas opvalt, waarschijnlijk omdat ik toevallig nooit in de buurt van die baan opneem…

Frank_Teunissen
    Participant

Zou ook kunnen dat dit een planetoïde is. Maar beweegt dan misschien net iets te snel. Heb zelf  iets dergelijks meegemaakt. Zie hier: Alnitak (ζ) Ori, NGC2024, IC434, B33, Flame nebula – Horsehead in Orion 21/22 jan 2017. Dus opzoeken. En beterschap.

Groenewold
    Participant

Dank je Frank. Zou misschien kunnen, maar ik zie nu dat het daar inderdaad een snelweg is van jewelste, dus kans is groot dat het geo-stationaire satelliet is. Voor de grap probeer ik wel op te zoeken welke..

Theunissen
    Participant

? Filmpje proberen te maken, lijkt allemaal te werken maar OSX geeft aan het bestand niet te kunnen afspelen, ook niet met de opties uit je kleine handleiding. Weird.

Stuur me het filmpje eens door.

Groenewold
    Participant

Moet ik dan even opnieuw fabriceren, kom erop terug.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top