Wanneer je steeds meer eindresultaten in de folders voor Tiff, Fits en JPG hebt en de aanblik van zo’n folder toch nog onoverzichtelijk is. En dat je het spreadsheet met objecten naast zo’n folder open hebt en je de aha erlebnis krijgt dat om het maandnummer voor de objectnamen te zetten. Nu gaan de folders weer overeenkomen met dat spreadsheet. Nog wel even bezig met alles hernoemen…
Databases “overleven” bij mij niet zo, ben altijd een aanhanger geweest van Lotus Approach (ja lach maar) als grafische schil bij alles van DBase 4 tot SQL, maar uiteindelijk, voor de simpele toepassingen blijft een spreadsheet toch beter bestand tegen alle updates/wijzigingen/wisselingen van OSsen.
Ik zou niet durven te lachen :-) . Als het maar werkt. Je kunt de database natuurlijk mee laten groeien. Als jij Mac gebruiker was zou ik je FileMaker Pro aanraden … zeer schaalbaar (niet alleen in grootte).
Ik heb een enorm ingewikkelde database op het werk gemaakt (in Filemaker pro voor de PC), beheert duizenden lokaties in een stikstof-vat waar je vanalles mee kan doen. Werkt al meer dan 2 jaar perfect, ik kan eventueel wel wat maken voor jou specifiek Kees. ;)