Orion starshoot connect failed windows 10

Activity Forums Astrotechniek Camera’s en Accessoires Orion starshoot connect failed windows 10

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Knarren
    Participant

Onlangs een nieuwe laptop aangeschaft met windows 10 en ben begonnen om alles te instaleren echter blijf ik hangen bij de connectie van de starshoot autoguider van Orion.

Bij PHD2 klik ik “Connect All” vervolgens komt er links onderin het programma “Mounth Connect Failed” te staan

Als ik vervolgen ga kijken bij Apparaat beheer –>> andere apparaten –>> staat hier ‘onbekend apparaat,
    Aanvullende informatie: het ledlampje van de cam licht ook minder op dan ik gewend ben, bij de andere laptop werkt hij naar behoren, en de poorten verwerken de rest van USB apparaten wel.

Ik zie graag jullie bevindingen.

Knarren
    Participant

hier nog een screenshot

Groenewold
    Participant

Oh yeah, wederom een slachtoffer van die geweldige StarShoot camera. :) Persoonlijk hoor, maar het is bij mij altijd het minst stabiele onderdeel geweest. Ik heb er een tweedehands Lodestar voor in de plaats gekocht en geen enkel gezever meer gehad sindsdien. Maar dat is nu niet meteen een oplossing, je hebt wel de driver voor de Starshoot opnieuw geinstalleerd?

Knarren
    Participant

Ik weet dat je de lodestar hebt… maar ja ik heb nog zoveel nodig dat ik altijd keuzes moet maken. En de lodestar staat op het lijstje echter niet op nr.1

De driver heb ik niet kunnen vinden dan alleen bij driverscape.com en dan zitten daar weer kosten aan die volgens mij niet nodig zijn voor deze driver.

en de driver van eu.telescope.com staat er ook op echter krijg ik dan
    “failed with error 31: Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet.

Groenewold
    Participant

Check deze pagina van Orion; https://www.telescope.com/catalog/product.jsp?productId=99565

edit: right, die had je ook gevonden. :) Heb je wel die voor Windows 10 gebruikt? Ik zou eerst alles van Orion eraf halen en opnieuw met de Windows 10 driver proberen.

Knarren
    Participant

haha, hoe simpel kan het wezen idd.
    heb alles van Orion eraf gegooid er opnieuw opgezet… gaf weer eerst de melding
    “failed with error 31: Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet. Om vervolgens “connect” te laten verschijnen.

Hulde voor de voor de hand liggende optie die ik als reeds 48uur niet tot mijn brein heb kunnen laten komen.

Nu nog op zoek naar een goede usb hub…

KeesScherer
    Participant

Eeh, ik was dit antwoord aan het voorbereiden, maar het is niet meer nodig…..

“Mount connect failed”, heb je ook alleen de camera als optie gekozen en werkt dat dan wel?  Heb je een andere USB poort getest? Driver de-installeren en opnieuw installeren?

Knarren
    Participant

ik ben jou hele schema weer afgegaan Kees ;-) dus qua instellingen mag het niet liggen (dan weet ik wie ik mag aanklagen :-) )
    voor nu werkt alles, alleen nog een usb hub voor de desbetreffende usb apparaten.

Groenewold
    Participant

Ps. doe goed onderzoek naar USB hubs, ze zijn namelijk vaak een bron van problemen. Ik zou gaan voor een powered USB hub wanneer mogelijk en USB 2. 3 kan ook, maar ook daar zijn vaak problemen met qua compatibiliteit en apparaten.

Knarren
    Participant

Die heb ik nu, met voeding 7 poorten en USB 3.0

Maar helaas brandless (geen driver) dus ik denk dat ik bij coolblue probeer en zodra er een goed is dan houd ik hem.

van den Bosch
    Participant

Heb ook nog nooit een hub gezien met driver ;) . Maak je daar vooral niet druk om dus :) .

Knarren
    Participant

Deze (zie foto) gooit hij er keer op keer uit (te zien in apparaatbeheer.

Ben aan het twijfelen tussen de Anker 6 poort 12amp en de sitecom 7 poort 3.0

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top