Overname en toekomst Starry-Night.nl

Activity Forums Starry-Night.nl Over starry-night.nl Overname en toekomst Starry-Night.nl

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Theunissen
    Participant

Beste SN-Leden,

Al enkele jaren ben ik de interesse in onze mooie hobby aan het verliezen, de rede begrijp ik zelf niet helemaal. Ik heb SN in deze periode niet meer doorontwikkeld maar wilde ook niet de stekker trekken, mede in de hoop dat de inspiratie weer zou terugkeren.

Na een aantal jaren getwijfeld te hebben inzake de toekomst van SN, stoppen met de site of een overname partij vinden heb ik onlangs de knoop doorgehakt.

Gezien het feit dat SN qua leden aantal nog steeds groeit en naar mijn mening SN zich tot een steeds technisch inhoudelijker forum voor gevorderden heeft ontwikkeld (met meer dan uitstekende en relevante artikelen, manuals en content) heb ik de SN leden @infinnitydeck (Nicolas) en @musquetier (Rob) benaderd met de vraag of zij interesse hebben om SN over te nemen en te continueren/doorontwikkelen.

Tot mijn vreugde hadden zowel Nicolas als Rob niet lang nodig om op mijn voorstel in te gaan. Beide heren zullen SN overnemen en verwachten dat de migratie (overname) enkele weken in beslag zal nemen. Ik ben ervan overtuigd dat SN bij Nicolas en Rob in goede handen terecht zal komen.

Voor jullie, SN leden zal er weinig veranderen. Ik zelf zal lid van SN blijven maar helaas als inactief lid tot het moment dat mijn liefde voor astronomie weer opvlamt.

Graag wil ik van de gelegenheid gebruik maken om een aantal mensen persoonlijk te bedanken. Ik denk aan de leden van het eerste uur, @hansvanoverzee (Hans) en @frankt (Frank), dank voor de leuke fase (opbouw fase) van SN en jullie kostbare input. Dank aan @keesscherer (Kees) en @supernov (Vincent) , voor de gezelligheid, verdieping en kennisuitwisseling over en weer. Dank aan @bula (Mabula) voor de geweldige beta fase van APP die via SN werd gefaciliteerd en waardoor veel SN leden al voor release van APP hebben mogen proeven. Dank aan de sponsors @jimo (Jimmy Oostvogels) en Jeroen van Ganymedes.

En tenslotte, dank aan iedereen die ik vergeten ben en aan mijn vriendin @vr0763 (Veronique) …

Groet,

Marc

InFINNityDeck
    Participant

Hoi Marc,

dank voor je uitgebreide introductie aan de leden van hetgeen te gebeuren staat. Inmiddels wordt er in de achtergrond al aan de verhuizing gewerkt, hetgeen kan betekenen dat de site zo nu en dan wat trager is dan men gewend is. De komende dagen (weken?) gaan Rob en ondergetekende een nieuwe server inrichten die, waar nodig is, op de meest recente versies van de achterliggende software draait. Dan zal er een moment komen dat de DNS wordt overgezet naar de nieuwe server, hopelijk zonder dat dit merkbaar is.

Wat kunnen de leden verder verwachten? Nou, eigenlijk niets, de functionaliteit van SN lijkt ons wel te voldoen, maar mochten er leden zijn met ideeën, dan horen wij dat graag (is geen garantie dat we ze ook implementeren ;-)).

Het grootste verschil is dat verzoeken die tot heden aan Marc gericht zijn voortaan naar mij mogen. In geval ik het te druk heb, zal Rob ze beantwoorden.

Rest ons Marc te bedanken voor de vele jaren dat hij SN geleid heeft en voor alle inspanningen die daarbij horen (met name de vele keren dat hij ervoor moest zorgen dat ik kon blijven posten ;-))! Rob en ik zullen ons best doen de site op een goede manier te continueren.

Nicolàs (@infinnitydeck)

https://www.dehilster.info/astronomy

In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

KeesScherer
    Participant

Marc bedankt voor het al die jaren ontwikkelen en onderhouden van Starry-night! Het hybride forum/activity tijdlijn format spreekt mij nog steeds erg aan en ik hoop dat dat in stand blijft!

InFINNityDeck
    Participant

Het hybride forum/activity tijdlijn format spreekt mij nog steeds erg aan en ik hoop dat dat in stand blijft!

Uiteraard blijft dat erin, ook ons bevalt dat prima en we zien geen reden de functionaliteit en/of het uiterlijk te wijzigen (alhoewel, een mooie knalgele achtergrond met paarse letters en elke 5 minuten een reclame pop-up, dat is toch ook best geinig? Niet dus!).

Nicolàs

In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

Groenewold
    Participant

Bedankt Marc voor alle moeite de afgelopen jaren! Ik heb het altijd een heerlijk, relaxte plek voor geavanceerd overleg gevonden. Helaas zelf steeds drukker gekregen met andere zaken, maar ik las nog steeds mee. Fijn dat de doorstart er is en leuk te zien of en hoe het zich verder gaat ontwikkelen!

van Overzee
    Participant

Beste Marc,

Hartelijk dank voor je grote inzet voor Starry-Night, de ontwikkeling van de site en alle problemen die je altijd weer hebt kunnen oplossen. Astronomie heeft altijd mijn interesse gehad, maar met het starten van je site heeft het voor mij een grote vlucht genomen. In juni 2014 ben ik lid geworden, nadat ik in maart 2014 mijn eerste DSLR had gekocht. De zonsverduistering van 2015 in Faroer, en het noorderlicht in 2016, donkere nachten in Coldstream  hebben mijn interesse nog verder aangewakkerd en natuurlijk de ontwikkeling van APP.

Fijn dat je de site overdraagt aan Nicolas en Rob, zo is het voortbestaan van al je werk verzekerd en ik wens hen dan ook veel succes toe met het overnemen van de site.

Het allerbeste voor jullie beiden in de toekomst .

Groet,

Hans

Haverkamp
    Participant

Beste Marc,

Hartelijk dank voor al je werk, inzet en je ontwikkeling aan en van Starry Night.

Ik vind het jammer om te horen dat je liefde voor astronomie nu iets is bekoeld, maar ik hoop dat je na een periode van afstand mogelijk weer de liefde kan en zal terugvinden :-)

Mijn dank aan jou is nog steeds groot voor het faciliteren van ruimte op Starry Night voor de Astro Pixel Processor Beta fase. Het heeft mij aanvankelijk goed geholpen om Astro Pixel Processor in de markt te zetten.

Ik zou graag nog een keer bij je langs komen na al deze jaren als je dat leuk vindt? Ik herinner me onze eerste ontmoeting nog goed bij jou thuis toen ik hard werkte aan mijn revalidatie vanwege mijn ziekte die gelukkig nu helemaal is uitgedoofd.

Ik heb er alle vertrouwen in dat Starry Night in zeer goede handen zal zijn van Rob en Nicolàs :-) en wens hun dan ook veel plezier en succes met dit !

Groet,

Mabula

Theunissen
    Participant

Hoi Mabula,

Dank voor je leuke reactie! Je bent van harte welkom, laat maar weten wanneer je zin en tijd hebt.

Groet,

Marc

Haverkamp
    Participant

Hoi Mabula, Dank voor je leuke reactie! Je bent van harte welkom, laat maar weten wanneer je zin en tijd hebt. Groet, Marc

@mth75
    , heb je een pm gestuurd om wat af te spreken ;-)

Mabula

InFINNityDeck
    Participant

Komend weekend gaan we proberen de site naar een nieuwe server te verhuizen. De server is inmiddels ingericht en operationeel. Om te voorkomen dat er geen berichten verloren gaan, zullen we nog één keer de database en de meest recente afbeeldingen over moeten zetten. Gedurende die tijd zal de site even op halt gezet worden om te voorkomen dat er nieuwe posts gemaakt worden die vervolgens niet meegaan naar de nieuwe server.

Uiteraard houden we jullie op de hoogte van de voortgang.

Nicolàs

Musquetier
    Participant

Alle software zal, met uitzondering van enkele WordPress plug-ins, weer worden voorzien van de laatste, courante versies (incl. apache, php en mariaDB), bovendien wordt de site voorzien van TLS versleuteling (dus gebruikt dan https ipv http) en de site wordt ook iets sneller. daarnaast zal de uitgaande e-mail gebruik gaan maken van DMARC, DKIM en spf beveiliging.

Theunissen
    Participant

@infinnitydeck @musquetier ik wens jullie veel succes en plezier met starry-night.nl!

InFINNityDeck
    Participant

Vanochtend hebben Rob en ondergetekende de site naar de nieuwe server gemigreerd. Ondanks de goede voorbereidingen kostte het evengoed nog een slordige 2 uur de verhuizing te realiseren. Vervolgens hebben we alle functionaliteit nogmaals doorlopen en gekeken of alle 5830 afbeeldingen goed overgenomen waren. Momenteel resten er slechts een paar kleine zaken, zoals het SN-logo boven de login pagina dat nog ontbreekt.

De komende dagen gaan we nog aan de slag met het verwijderen van niet of weinig gebruikte forumonderdelen en het toevoegen van nieuwe. Mochten leden ideeën hebben voor nieuwe onderdelen in de menustructuur, dan hoor ik dat graag.

Iedereen veel plezier als vanouds toegewenst op het forum!

Nicolàs

Groenewold
    Participant

Succes Nicolas en Rob!

Frank_Teunissen
    Participant

Beste Marc, Ook ik wil je bedanken voor de informatie die ik dankzij StarryNight heb gekregen . Vooral de eerste kennismaking met PI was, door jouw opgezette handleiding, voor mij zeer belangrijk om het allemaal wat inzichtelijker te maken. Succes Nicolas en Rob ! Mvg Frank

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top