Packman nevel NGC 281

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Packman nevel NGC 281

Tagged: 

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    van Overzee
    Participant

De Packman nevel NGC 281 in Casseopia opgenomen in de nacht van maandag op dinsdag (25 en 26 september) met de TOA en de Canon 600D met LPF filter in Haarlem. 117×60 sec ISO800.

Het zicht was niet geweldig het was wat mistig.

Gestacked en bewerkt in APP en DPP. Het nog een opname van 1,5 uur van vorig jaar liggen.

Deze twee ga ik nog samen voegen met APP. Resultaat volgt.

Groenewold
    Participant

Ben benieuwd! Ik zie er overigens veel meer een duif in… :)

van Overzee
    Participant

Ha ha je hebt gelijk!

Ik moet hem 180 gr draaien, dan wordt het een packman

van Overzee
    Participant

Hierbij zoals toegezegd de samenstelling van de Packman nevel opgenomen op 29-11-2016 en 26-9-2017 totaal ca 3,5 uur met foto’s van 1 minuut in Haarlem. TOA met Canon 600D (mod) en LPF filter.

Beide stacks samen gevoegd met mozaiek functie in APP.

Stack verder bewerkt met de tools in APP en mbv DPP van Canon

Groenewold
    Participant

Super Hans! Duidelijk wat voor een effect die extra data heeft. Ik zou wellicht nog kijken naar een lichte “outlier rejection” door tijdens de integratie Sigma clipping aan te zetten, gewoon op 3 en 1 iteratie. Dan haal je dat satelliet-spoor er nog uit.

van Overzee
    Participant

Bedankt Vincent, dat was me nog niet opgevallen ga het proberen.

De data van vorig jaar was een stuk beter.

De mozaiek functie van APP is gewoon geweldig.

Binnenkort ga ik weer naar Schotland net boven Northumberland. Wil dan proberen om een mozaiek van de melkweg te maken met de telelens op 50 mm.

Tips zijn altijd van harte welkom.

Hopelijk is het dan helder, maar ja dat hebben we helaas niet in de hand. De bewolking wel, maar ja dat is helaas de climate change.

Groenewold
    Participant

Een tip zou kunnen zijn, meteen de mozaiek door APP laten maken terwijl je de opnames maakt. Het gaat zo snel en makkelijk dat je daarmee kan controleren of je de juiste panelen hebt.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top