PHD2 probleem

Activity Forums Astrotechniek Methoden en Technieken PHD2 probleem

Tagged: 

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Slingerland
    Participant

Soms wil ik PHD2 forceren tot een nieuwe calibratie, maar Shift-Click werkt bij mij NOOIT. Ik ga dan maar via Tools, Modify Calibration naar clear Calibration Data, als ik daar dan op klik moet ik nog herstarten maar dan gaat hij wel calibreren.
    Ik heb inmiddels vele tientallen malen een Dark library en een Bad-Pixel Map gemaakt. Waarom gooit PHD die telkens weg? En kan ik dat voorkomen?

Theunissen
    Participant

Ik heb deze vraag naar het forum verplaatst Arie. Volgens mij is het zo dat PHD nieuwe setjes darks en badpixel maps (met dezelfde belichtingstijd) vervangt door een nieuwe versie.

Het eerste probleem zou geen probleem mogen zijn, klik je wel op het radar symbooltje (lees het goede icon?).

Slingerland
    Participant

Ja ik klik op het symbool waar de melding verschijnt – als je de muis er op laat staan:(de ronde tussen Loop en STOP) 

Begin guiding (PHD). Shift-click to force calibration.

Groenewold
    Participant

Ik neem aan dat je de stoute schoenen al eens hebt aangetrokken en ook Ctrl-click etc hebt geprobeerd? :) Die functie zou inderdaad gewoon moeten werken, maar op een Mac bijv. is dit een andere toets (ik gebruik PHD via een virtuele Linux omgeving en moet dan ook toetsen switchen).

Groenewold
    Participant

Als je het menuutje gebruikt en “Clear calibration” selecteert, dan is dat inderdaad ook bedoelt voor de library, juist zodat je die opnieuw kan aanmaken.

KeesScherer
    Participant

Soms wil ik PHD2 forceren tot een nieuwe calibratie, maar Shift-Click werkt bij mij NOOIT.

Bij het beantwoorden van de vraag helpt het om een paar zaken te vermelden Arie, zoals: Welke versie van PHD2?, op wat voor systeem? (Windows hoeveel, Max Os?, Onder wine op Linux hoe?) Shift-Click moet bij iedereen werken zodat ik het b.v. eerder in het toetsenbord en operating systeem zou zoeken dan in PHD2. Je kan dit ook testen in de PHD2 simulator. (Onderin het artikel)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top