RGB combinatie met duo filter

Activity Forums Astrotechniek Methoden en Technieken RGB combinatie met duo filter

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Dekker
    Participant

Ik heb problemen met APP. Ik heb 10 frames van 300 seconden en 5 darks samen met 5 frames van 900 seconden met dark kan ik dat inladen in APP (Ha/OIII combi) Na het callibreren en de verdere procedure komt er na de intergratie een erg donker beeld uit met een wat ongebruikelijke piek in het in het histogram.

Zonder het gebruik te maken van Darks gaat het uitstekend behalve dat het effect van het gloeien dan erg zichtbaar is.

Wat doe ik verkeerd wat de instelling betreft?

InFINNityDeck
    Participant

Hoi Johannes,

evengoed een fraaie plaat! Moeilijk te zeggen wat je verkeerd doet, omdat we niet weten wat jouw instellingen waren. Afgezien van een wat beperkt aantal subs voor je darks (ik zou aan willen raden er 25 te gebruiken), kunnen we dit dus moeilijk beoordelen. Kan je je master darks hier laten zien en herkent APP deze ook als dark voor de kanalen waar je ze voor wilt gebruiken? Welke versie APP gebruik je?

Het zou nog mooier zijn als je de hele dateset beschikbaar zou kunnen maken, dan kunnen anderen (en ondergetekende) een poging wagen.

Nicolàs

https://www.dehilster.info/astronomy

In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top