Sh2-155 Cave Nebula

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Sh2-155 Cave Nebula

Tagged: 

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #18234
    Mason
    Participant

    Ik ben een tijdje lid geweest en vind het tijd om een bijdrage te leveren aan SN, bij deze!

    Ik ben met deze project begonnen begin november en kon eindelijk afgelopen week nog meer data toevoegen na, voor iedereen, een paar weken zeer slecht weer. Ik hoop binnenkort nog meer data toe te kunnen voegen. Zo te zien is nog het dubbele nodig!!

    47x 600sec subs met Canon 40D mono (de-bayered) en Astronomik 12nm Ha filter

    56x 360sec subs RGB met Canon 40D astro-modded en IDAS LPS P2 filter

    Totale integratie 13 1/2 uur

    45 darks
    55 bias
    55 flats

    TS 80mm f6 apo triplet refractor
    AVX

    BYEOS
    PHD2
    Astrotortilla

    Pr-process: Nebulosity 4

    Bewerking: Photoshop CS5 + Lightroom 5

    Groet Dave

    #18236
    Theunissen
    Participant

    He Dave,

    Dank voor je bijdrage, kan het zijn dat je het image bent vergeten te uploaden? Je kunt deze met de blauwe photo button alsnog uploaden (edit topic).

    Groet,

    Marc

    #18243
    Theunissen
    Participant

    Alleraardigst Dave. Hoe bevalt de AVX jou (ik gebruik zelf ook een AVX)?

    #18244
    Mason
    Participant

    Hi Marc, het bevalt mij prima. Er wordt vaak negatieve gesproken over de AVX op andere fora, maar ik maak probleemloos 10 minuten subs met de mono camera.
    Meer hoef ik niet!!
    Groet Dave

    #18344
    Mason
    Participant

    Hier een 2de versie van bovenstaande Sh2-155 Cave Nebula, nu met 93 x 6 minuten RGB subs en een totale integratie van 17 uur en processed in APP en PS CS5.
    APP maakt ook een groot verschil.
    Duidelijk, hoe meer opnamen hoe meer detail. Volgende helder avond meer Ha binnen halen.
    Groet Dave

    #18348
    Theunissen
    Participant

    Het resultaat laat inderdaad meer en meer detail zien, dit vind ik zelf ook altijd mooi om te zien.

    #18350
    KeesScherer
    Participant

    Dus samengevat 47x 600sec s Ha +93x 360sec subs RGB met een totale integratie van 17 uur. Bij welke hemelkwaliteit is dit Dave?  Ik had hier 40+ uur voor nodig bij SQM 20.8-21.1 en dan op maximale hoogte in juli…. Het object staat nu best al wel laag.

    #18351
    Mason
    Participant

    Hi Kees, hoe je de hemel kwaliteit een cijfer moet geven weet ik niet, maar ik ben begonnen begin november met goed seeing. Gisteravond nog een s 46 x 360 sec RGB toegevoegd maar de subs waren niet zo mooi als de eerste serie.

    Op de individuele subs was er niets dan sterren te zien.

    Ik wil ook nog flink wat Ha en RGB, dus dit gaat nog een paar maanden duren.

    Deze object is inderdaad nu best laag, maar nog wel te doen vanuit de achtertuin! Ik heb gewoon meer nodig.

    Als de maan weer een rol gaat spelen, ga ik verder met Ha.

    De 2 x 40D’s zijn ook niet zo gevoelig als een dedicated astro camera!

    Groet Dave

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top