Sluiernevel 25-8

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Sluiernevel 25-8

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    van Overzee
    Participant

De nacht van donderdag (24/8) op vrijdag (25/8) vorige week was het redelijk helder bij ons in Haarlem.

Toch maar eens geprobeerd om de sluiernevel wat langer op te nemen.

Toegepast mijn CGEM montering waarop ik mijn Canon 600D met een 200 mm telelens heb geplaatst.

Totaal heb ik 43 opnames van 2 minuten ISO 800 met LPF filter kunnen maken,

Voor bewerking is APP toegepast met de tools en na bewerkt in DPP van Canon.

Er komt toch zo langzamerhand uit, dat er toch wat vlekjes op de sensor van mijn camera zitten.

Heb de volgende dag 20 flats- en 100 biasframes gemaakt.

Ga deze gebruiken bij de herbewerking.

Waarschijnlijk hoef ik dan minder hard aan de schuiven te trekken.

Theunissen
    Participant

Dat begint een alleraardigst project te worden, nog meer data benodigd zo te zien. Je gebruikt de Lacerta autoguider nog niet?

van Overzee
    Participant

Bedankt, de Lacerta heb ik inderdaad nog niet toegepast.

Ben de handleiding nog aan het bestuderen.

Het werd ineens weer helder en kon niet nalaten om toch maar weer te gaan fotograferen.

Je weet het, het is helaas niet zo vaak helder in ons kikkerlandje, vandaar.

Als de Maan weer gigantisch stoort, ga ik maar eens proberen om op een ster volgen.

Theunissen
    Participant

Je weet het, het is helaas niet zo vaak helder in ons kikkerlandje, vandaar.

I know, dit is een van de slechtste zomers (voor onze hobby) in 5 jaar tijd (die ik mij herinner).

Theunissen
    Participant

Ik weet trouwens niet of je wel eens klikt op de topic-tag (rechtsboven), zo kwam ik deze opname van jouw hand tegen:

https://www.starry-night.nl/forums/topic/sluiernevel-17-8-2017/

Waarom combineer je deze niet, je kunt ook nog een mini mosaic maken :-) … in APP uiteraard.

van Overzee
    Participant

Bedankt voor de tip!

van Overzee
    Participant

8 opnames op 18-8 van 2 min en 43 opnames op 25-8 van 2 minuten van de Sluiernevel  ISO 800 met een 200 mm telelens van Canon.

Beide series gestacked en samen gevoegd met APP. Vanavond is het bij ons in Haarlem bijzonder helder. Nu maar hopen dat het zo blijft, er komt bewolking uit Engeland aan.

Wachten tot de zaak door het zuiden is en dan zo lang mogelijk opnemen.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top