Stacken App en ASI deepsky stack

Activity Forums Astrosoftware Astro Pixel Processor Stacken App en ASI deepsky stack

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Dekker
    Participant

Ik heb laatst het centrum van de Hart nevel opgenomen met de Edge HD 800 met de ASI533MC op de Ioptron Cem 70.

Het guiden off-axis ging uitstekend tussen de 0.3 en 0.6″ Na he stacken in App zagen de sterren er niet uit met 10 frames van 300 seconden. de enkele frames zagen er wel goed uit mooie sterren met het duo filter. het guiden met dither met asiair. Daarna heb ik de volledige aantal frames10 maal 300 seconden met ASI deepsky stacker gehaald. Tot mijn grote verbazing zag dat er wel goed uit!  Ook hier heb ik Flats en Bias gebruikt. Als test nogmaals herhaalt in APP met 5 frames met 2 flats en 2 frames Bias. Kan het iets met dither te maken hebben met off-axis guiden op 1500mm????

InFINNityDeck
    Participant

Dag Johannes Jan,

klinkt alsof registratie niet werkte in APP, had je wellicht per ongeluk het vinkje bij “disable registration” aangezet?:

Kan je je data beschikbaar maken?

Nicolàs

https://www.dehilster.info/astronomy

In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

Dag Johannes Jan,

aangezien deze vraag over APP gaat, heb ik dit draadje onder dat sub-forum gehangen.

Nicolàs

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top