Stand-alone voeding voor in het veld

Activity Forums Astrotechniek Camera’s en Accessoires Stand-alone voeding voor in het veld

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Frank_Teunissen
    Participant

Project 2017:done! 220V-12V stand-alone voeding voor in het veld

Hierbij mijn aanpak voor een 220V-12V voeding voor in het veld. Met behulp van 12V/110Ah kan ik beschikken over 12V en 220V zonder verlengkabels en stopcontact(en). Tevens een prettige 12V verdeeldoos in elkaar gezet.

Een goede zuivere sinus omvormer zorgt voor de 220V. Alles zit in een kunststof (roest/rot niet) gereedschapsbox en is voorzien van een ventilator. Voor extra veiligheid: aardlek, zekeringen en goede kabels/stekkers. Wat sluit ik zoal aan:

Laptop: 220V
    Voeding adapter DSLR: 220V
    Voeding adapter USB-hub: 220V
    Mount: 12V
    Filterwiel: 12V
    Dauwlinten: 12V

Met dank aan m’n broer Harald voor de technische adviezen en het nodige bak&braad werk.

Groenewold
    Participant

Ik zou het super vinden om de bouwtekening te mogen zien, ik wil ook iets dergelijks gaan bouwen.. mooi hoor!

Frank_Teunissen
    Participant

Er is helaas niet 1-2-3 een bouwtekening mbt de aansluitingen voorhanden. Ik leverde het idee en de layout aan en mijn broer soldeerde dit zo aan. Een schematische voorstelling kan ik je wel sturen.

KeesScherer
    Participant

Het nadeel van zo’n mooie sinus inverter is dan weer het gewicht. Ik heb er ook zo 1 op de plank liggen en even op de weegschaal gezet. De totale voedings doos zal behoorlijk looig zijn?

Frank_Teunissen
    Participant

Jaaaaa, geweldig Kees! That’s the same one! Weegt wel wat maar dan heb je ook wat ipv die blok-sinus-dingen ? ? . Dus het weegt wel wat. Een dikke lens is ook immers zwaar haha, zo gaat dat. ?

Groenewold
    Participant

Graag Frank, ik neem alle ideetjes die ik tegenkom mee in m’n uiteindelijke ontwerp.

KeesScherer
    Participant

De Quinta heeft een serie 900W Sinus inverters voor de kritische systemen met 24V accu banken en zonnepanelen en deze 350 W 12V Sinus inverter is voor een kleiner systeem.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top