Activity › Forums › Astrofotografie › Deepsky › Vakantie Ardeche
- This topic has 12 replies, 3 voices, and was last updated 7 years, 2 months ago by
Theunissen.
-
AuthorPosts
-
August 29, 2016 at 21:52 #8350
Musquetier
ParticipantNet terug uit de Ardeche waar ik 3 weken op een camping bij Joyeuse heb gezeten. Naast de stacaravan was een haag met gaas en daarachter een mooi veldje, dus hup, verlengsnoer door de heg en met de auto en astro-spul het veld op. Om 21:00 alles opstellen, SGP profieltje selecteren, slewen, plate solven, auto focussen, PHD2 inregelen, en draaien maar. Beetje slapen in de auto en ongeveer elk uur ff kijken of alles goed gaat tot het licht wordt (ong. om 5:30 am).
Zo ongeveer 6 nachten lekker gedraaid (soms moet je ook een goede nacht slapen en we hadden ong. 1 weekje bewolking) maar lekker subs geschoten van Eagle nevel (Ha/OIII/SII), M81/82 (LRGB + Ha) en M31 (LRGB). De komende weken/maanden lekker op gemak bewerken en later hier posten…
Het was een heerlijke vakantie, nagenoeg geen files, lekker warm (maar niet klef), canoën, middeleeuwse stadjes bekijken, kasteeltje zien, zwemmen en pootje-baden in de riviertjes, kortom het waren prima weekjes.
August 29, 2016 at 22:03 #8351Groenewold
ParticipantOhhhh lekkkerrrr, 6 nachten! Ik denk dat ik ook eens een goede camping aan ga doen, inderdaad heb je dan gewoon stroom en kan ik mijn huidige spullen direct gebruiken, zonder gepruts met accu’s. Ben heel benieuwd wat voor kwaliteit je op zo’n plek kan halen!
August 29, 2016 at 22:14 #8352Theunissen
ParticipantIk zie dat de stroomvoorziening uit jouw auto geen probleem is :-) .. ziet er goed uit! De tip: zorg voor weinig kinderen of een grote kofferbak ( @supernov) .
August 29, 2016 at 22:16 #8353Groenewold
ParticipantOf ga buiten het seizoen een keer in je eentje, daar denk ik aan.
September 11, 2016 at 18:58 #8729Musquetier
ParticipantHier de eerste foto van de Frankrijk (Ardeche) onderwerpen. Dit maal de Eagle Nevel. Met 130/910mm refractor, Baader filters en de ATIK 383L+ en een 0,8x reducer (effectief dus 728mm en F5.6). Helaas niet de beste volg-karakteristieken behaald met de CGEM, ik denk dat ik deze een keer helemaal moet reviseren. Ook twijfel ik of hij wel 100% accuraat in focus stond gedurende de hele belichtingsperiode…
Belichting 10x 900 sec. Ha/OIII/SII, totaal 7,5 uur verspreid over 3 nachten waarbij ik in de auto heb liggen tukken. ‘s Nachts was het nog pittig koud (ondanks de thermokleding, astro-handschoenen en wollen muts). Telkens na uurtje wakker te worden om te checken of het allemaal nog loopt.
September 14, 2016 at 08:18 #8808Musquetier
ParticipantSeptember 14, 2016 at 08:21 #8810Musquetier
ParticipantSeptember 14, 2016 at 10:22 #8815Groenewold
ParticipantJe moet even je foto’s opnieuw plaatsen, het is wat onduidelijk maar de attachments zijn voor bestanden anders dan foto’s. Foto’s plaats je met de camera button.
September 14, 2016 at 10:54 #8822Musquetier
ParticipantJe moet even je foto’s opnieuw plaatsen, het is wat onduidelijk maar de attachments zijn voor bestanden anders dan foto’s. Foto’s plaats je met de camera button.
done…
September 14, 2016 at 11:22 #8823Groenewold
ParticipantHet valt mij op dat je zaken als satelliet-sporen nog ziet, gebruik je geen Sigma Clipping?
September 14, 2016 at 14:45 #8831Theunissen
Participanthet is wat onduidelijk maar de attachments zijn voor bestanden anders dan foto’s
Mwoah, “no photos” :-) …
September 14, 2016 at 15:15 #8836Musquetier
ParticipantHet valt mij op dat je zaken als satelliet-sporen nog ziet, gebruik je geen Sigma Clipping?
Zeker wel maar PI poetst ze niet in alle gevallen even goed weg. Volgens mij kan ik beter die foto’s niet mee stacken…
September 14, 2016 at 15:18 #8837Theunissen
ParticipantVolgens mij kan ik beter die foto’s niet mee stacken…
De echte connaisseurs zijn hier geen voorstander van, ik persoonlijk neem ze bij een lager aantal subs niet mee, Blinktool is het voorkeur instrument.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.