Vlammetje op 29 juli 2019

Activity Forums Astrofotografie Zonnestelsel Vlammetje op 29 juli 2019

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    InFINNityDeck
    Participant

Onlangs ontving ik een M42 naar 2″ adapter voor het blocking filter van mijn 80mm single-stack Lunt. Met die adapter is het mogelijk een barlow in de optische trein mee te nemen. Vandaag maar eens getest, meteen maar even de TeleVue 4x PowerMate er in gestoken en met de ZWO ASI174MM een filmpje van 10000 frames gemaakt. De helft ervan gestacked en sharpened met AutoStakkert, daarna nog wat aan de curven getrokken en een beetje kleur gegeven in PSP. Voor de aardigheid linksonder de aarde op schaal afgebeeld, zodat de schaal wat meer tot de verbeelding spreekt.

Hoewel ik denk dat er in de processing nog veel verbeterd kan worden, is dit denk ik toch best wel een aardig plaatje….

Nicolàs

https://www.dehilster.info/astronomy

In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top